بیمارستان کودکان امام حسین(ع) نیاز به حمایت خیران دارد

رییس بیمارستان کودکان امام حسین(ع) گفت: برای ساخت و تجهیز بخش قلب و جراحی مغز و اعصاب کودکان به ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و برای تامین این هزینه نیازمند همکاری خیران هستیم.

 مهرداد معمارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بیمارستان کودکان امام حسین (ع) ۳۵ سال پیش با زیر بنایی حدود شش هزار متر مربع ساخته شده است، اظهار کرد: مساحت  زمین این بیمارستان حدود ۱۴ هزار متر مربع وسعت دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان کودکان امام حسین (ع) اصفهان حدود ۱۹۰ تخت دارد، اضافه کرد: این تعداد تخت از ابتدا در این  بیمارستان بوده و توسعه‌ای در این بخش علی رغم افزایش روز افزون جمعیت در شهر اصفهان نداشته‌ایم.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به کودکان بیمار استان‌هایی مانند یزد، چهارمحال بختیاری و شهرستان‌های استان اصفهان خدمات رسانی می‌کند، افزود: به این دلیل به شدت با کمبود جا برای بیماران که کودک هم هستند و باید سریع تحت درمان قرار بگیرند مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: بیماران به علت کمبود تخت در بیمارستان مجبور هستند که چند روز در نوبت باشند و این مورد باعث شد تا به توسعه بیمارستان در یک چشم انداز پنج ساله فکر شود و برآورد طرح توسعه این است که بیمارستان در پنج سال آینده حداقل حدود یک هزار و ۵۰۰  تخت برای پذیرش بیماران داشته باشد.

وی ادامه داد: پشت ساختمان بیمارستان فضایی با مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی وجود دارد که در ابتدای طرح توسعه بیمارستان باید خریداری شود و به تدریج بخش‌های مورد نیاز بیمارستان مانند بخش‌های قلب کودکان، جراحی مغز و اعصاب و سرطان کودکان را با کمک خیران بسازیم.

معمارزاده با بیان اینکه بهره برداری از بخش قلب و جراحی مغز بیمارستان کودکان امام حسین (ع) را آغاز کرده‌ایم افزود: ساخت این قسمت با زیر بنایی حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع را خیری به نام منصوری شروع کرده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بخش سرطان بیمارستان کودکان امام حسین (ع) را نیز در دستور کار داریم، اضافه کرد: زمین این ساختمان مساحتی حدود ۱۵ هزار مترمربع دارد و در حال انجام کارهای اداری ساختمان بخش سرطان در حوزه وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم با کمک خیرین این ساختمان را بنا کنیم.

رییس بیمارستان کودکان امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه فقط برای ساختمان بخش قلب و جراحی مغز و اعصاب که در حال ساخت است، حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیز نیاز است، گفت: هنوز با وزارت بهداشت برای ساختمان بخش سرطان به جمع بندی نرسیده‌ایم و یک شنبه هفته آینده برای نقشه ساختمان جلسه‌ای با وزارت بهداشت داریم که اگر به جمع بندی در این زمینه برسیم، می‌توان اعتبار مورد نیاز ساخت این بخش را مشخص کرد، اما به طور کلی با وضعیت موجود و گرانی‌های روز افزون چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا فقط ساختمان بخش سرطان ساخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ساختمان منصوری یا همان بخش قلب و جراحی مغز و اعصاب، ۱۰۰ درصد خیر ساز و زمین بخش سرطان هم توسط خیرین خریداری شده است.

معمارزاده اظهار کرد: بعد از ساخت بخش‌های قلب، جراحی مغز و اعصاب و سرطان، ساخت بخش روانپزشکی کودکان در ادامه طرح توسعه بیمارستان است و هنوز خیری داوطلب ساخت این بخش نشده است.

کد خبر 375977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.