افزایش ١٤٥.٢٩ درصدی شاخص قیمت "گاو حذفی شیری" در زمستان ۹۷

بیشترین افزایش شاخص قیمت در زمستان ۹۷ نسبت به فصل مشابه سال ماقبل با ١٤٥.٢٩ درصد، مربوط به قلم " گاو حذفی شیری " است.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه ملی آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداریهای صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ به عدد ٤٨١,١١ رسید که ١٨.٣٤ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ٨٧.٤٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی شاخص تمامی اقلام با افزایش مواجه بوده است. (۱۳۹۰= ۱۰۰) در این میان، شاخص "گوساله پرواری "، با ٤٠,٧١ درصد بیشترین افزایش را نسبت به فصل قبل داشته است. بیشترین افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل نیز با ١٤٥.٢٩ درصد، مربوط به قلم " گاو حذفی شیری " است. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان سال ماقبل، ٥٢.٤٨ درصد (تورم سالانه) است.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ نشان می­دهد که تمام استان های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده و بیشترین میزان افزایش مربوط به استان اردبیل با ٥٣,٠٩ درصد می باشد. همچنین تمام استان های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته­اند، به طوری که استان لرستان با ١٢١.٧٦ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

شاخص اقلام اصلی

شاخص "گاو تلیسه" در زمستان ١٣٩٧ به ٣١٦,١١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢٠.٨٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢٠.٩٤ درصد افزایش نشان میدهد.

شاخص "گاو شیری" در زمستان ١٣٩٧ به ٢٢٦,٤٦ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٧.٥٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦١.٢٩ درصد افزایش داشته است.

شاخص "گاو نر داشتی" در زمستان ١٣٩٧ به ٢٩٩,١٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣٢.٣٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦١.٥٥ درصد افزایش نشان میدهد.

شاخص "گوساله پرواری" در زمستان ١٣٩٧ به ٧١٩,٠٨ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤٠.٧١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣٨.٧٨ درصد افزایش داشته است.

شاخص "گاو حذفی شیری" در زمستان ١٣٩٧ به ٩١١,٥٥ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣٩.١٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤٥.٢٩ درصد افزایش نشان میدهد

شاخص "گوساله نر زیر چهار ماه" در زمستان ١٣٩٧ به ٤٦٩,١٥ واحد رسیده است که در مقایسه با فصل قبل ٣٦.٠٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣١.٧١ درصد افزایش نشان میدهد.

شاخص "شیر" در زمستان ١٣٩٧ به ٤٠١,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٤.٥٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٠.٢٨ درصد افزایش نشان میدهد

شاخص "کود" در زمستان ١٣٩٧ به ٤١٣,٦١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٥.٤٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.٣٤ درصد افزایش نشان میدهد.

کد خبر 375965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.