اجرای طرح اصفهان شمالی به سود شهرستان‌های شمال استان است

گلپایگان- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پس از تشکیل استان اصفهان شمالی به دلیل داشتن حق تفویض اختیار و پدید آمدن تعامل و هم‌افزایی در مدیریت، عدالت برقرار می‌شود یعنی مدیران از سطح استان انتخاب می‌شوند.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با بیان اینکه تأسیس استان اصفهان شمالی در قالب یک طرح ارائه شده بود و روز گذشته با رأی اکثریت اعضای کمیسیون شوراهای مجلس تصویب شد، اظهار کرد: استان اصفهان از جمله استان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و همین علت اصلی عدم توسعه و پیشرفت شهرستان‌های آن است.

وی افزود: بروکراسی اداری در مرکز استان و بازدیدهای کم استاندار از شهرهای استان از مشکلات دیگر وسعت این استان است تاجایی که در طول تصدی استاندار در مدت چهار سال شاید بتواند یک سفر شهرستانی داشته باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: ساکنان شهرهای شمال استان اصفهان برای یک کار ساده اداری که حتی ممکن است به سرانجام نرسد باید مسافت طولانی را طی کنند.

ساداتی‌نژاد یادآور شد: به گفته استاندار سابق در اصفهان کارها به سختی انجام می‌شود بنابراین باید استانی متشکل از شهرهای شمالی استان تشکیل دهیم و برای این‌منظور به جمع‌بندی رسیدیم که در طرح تقسیمات استان جدید، گلپایگان به فرمانداری ویژه تبدیل شود.

وی گفت: پس از تشکیل استان شمالی به دلیل داشتن حق تفویض اختیار و پدید آمدن تعامل و هم‌افزایی در مدیریت، عدالت برقرار می‌شود یعنی مدیران از سطح استان انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ظرفیت‌های استان شناسایی و شکوفا می‌شود و قطعأ خدمات بهتری در سطح کشور ارائه خواهد داد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: این مناطق از لحاظ فرهنگی شباهت‌های زیادی دارند و تبادلات زیادی در آن می‌تواند انجام شود. در استان اصفهان به دلیل تمرکزگرایی اجرای کارها به حدی سخت است که در هیچ یک از استان‌های دیگر کشور چنین نیست تاجایی که موجب فرار سرمایه‌گذاران کاشانی و گلپایگانی و سایر شهرستان‌ها به استان‌های دیگر شده است، زیرا دریافت یک مجوز سه سال طول می‌کشد.

ساداتی‌نژاد گفت: فرار سرمایه‌گذاران بومی سبب مهاجرات بی‌رویه از این شهرستان‌ها و در نتیجه کاهش جمعیت شده است. در یک نگاه به جمعیت گذشته گلپایگان پی خواهیم برد که بسیاری از نیروهای نخبه و فارغ‌التحصیلان برای اشتغال به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند در گذشته اردستان ۱۵۰ هزار نفر جمعیت داشت که اکنون این تعداد به ۴۰ هزار نفر رسیده است و در صورت ادامه روند کاهش جمعیت در شهرستان‌های مورد هدف طرح استان شمالی به صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: استان اصفهان شمالی متشکل از شهرهای اردستان، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، نائین، خورو بیابانک، گلپایگان و خوانسار است که اکنون این تعداد شهر در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، البته این طرح باید ابتدا به تصویب مجلس و سپس برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

کد خبر 375910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اصفهان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    16 2
    چرا نظرات نمايندگان مخالف اين طرح از جمله شهرضا و اردستان را نمي گذاريد
  • اصفهان IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    13 8
    همه نماينده های استان مخالفند جز آقای ساداتي
  • وحید IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    2 12
    انشالله هر چه زودتر تصویب شه
  • اخاله IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    1 3
    'گلپايگان در عصر جديد به جاي پيشرفت پسرفت داشته و كوچكتر شده .
  • بی غرض IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    12 1
    با سلام چرا نظر نماینده این شهرها را نمیگید مصیبته که گلپایگان و اردستان این طرح را بپذیره بابا کاشان بره استان قم چکار به بقیه داره
  • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    12 2
    اولا زهی خیال باطل که بخواهید با کاشان چند متطقه دیگر را همراه سازید .اگر از اصفهان ناراحتی شخصا تشریف ببرید پیش دوستان ساکن پایتخت و اصفهان نیایید شاید اونجا بهتر خوش بگذرد . دوم خیلی ناشکرید .اتوبان دوبانده عالی از اصفهان تا کاشان ایجاد کردند .آب شرب را از اصفهان تا کاشان رساندند. بهانه تراشی اصلا مناسب نیست.الان هم دور دور افتادین تا لابی گری کنیدتاکثر مردم کاشان ضرر فرار سرمایه ها و نخبگان خود را به پایتخت می خورند .بجای اینکه بیایند مرکز استان و پیگیر باشند .رفته اند شمال تهران و از پنت هاوس خانه شان میخواهندمردم زحمت کش کاشان را به دروسر بیندازند تا پست و منصبی بگیرند.
  • عبدالله جهاندیده US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    1 16
    انشالله این طرح تصویب شود تا یه خون تازه در کالبد شهرهای شمال استان دمیده شود. خودمون را که نمی توانیم فریب دهیم. هر جا استان بیش از اندازه بزرگ با بخش های محروم یا منطقه مستعدی تفکیک شده ارتقا پیدا کرده و استان شده پیشرفت کرده. اگر مشکلی نبود که الان کسی دنبال ارتقا و تغییر وضعیت موجود نبود. از تغییر نترسیم. تغییری که تجربه های قطعی موفق پشتش هست. به نفع مردم اصفهان هم هست.
  • مجید IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    7 2
    جدا بشه کاشان ولی به گلپایگان و خوانسار کاری نداشته باشن اونا جزو اصفهان خواهند ماند
  • احمد IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    3 1
    سلام یعنی گلپایگان و خوانسار می خواند برند تحت سلطه کاشان !!!!!!! واقعا این دو شهر خیلی حیفه که از اصفهان جدا بشند ما اهل میمه هستیم و اصلا راضی نیستیم از اصفهان جدا بشیم و میمه هم بین گلپایگان و کاشان ه و شاید می خواند قسمتی از میمه رو هم بگیرند!!! // تو مجلس هم اصفهان مخالف زیاد داره و حتما زود به این موضوع رای موافق میدند که خوانسار و گلپایگان و نایین رو از اصفهان جدا کنند. /// استان اصفهان همیشه نصف چهان ه
  • مهران IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
    7 1
    آقای ساداتی نژاد از یک طرف می گوید جمعیت اردستان به 40 هزار نفر رسیده و از طرف دیگر می گوید این تعداد شهر یک میلیون نفر جمعیت دارد! نمونه ای از سفسطه و مغلطه های ایشان که در این تناقض گویی ایشان به وضوح دیده می شود. بر خلاف گفته های ایشان و بر اساس آخرین سرشماری در سال 1395، مجموع جمعیت کاشان به همراه شهرهای مورد طمع به 750 هزار نفر هم نمی رسد که تا شرط قانونی 1 میلیون نفر هنوز فاصله زیادی دارد. اکنون هم با حذف اردستان و نایین و خور و بیابانک از این طرح و چنگ انداختن روی محلات و دلیجان از استان مرکزی به جای آن، همچنان جمعیت زیر 750 هزار نفر است.