نظر کاربران شبکه های اجتماعی درباره طرح اصفهان شمالی چیست؟

از زمان داغ شدن طرح استان اصفهان شمالی درمجلس شورای اسلامی کاربران زیادی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توییتر به نقد و بررسی این طرح پرداخته اند و اکنون که یکی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خبر از تصویب شدن این طرح در یکی از کمیسیون های مجلس داده است این بحث ها داغ ترشده.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح تشکیل استان اصفهان شمالی در جلسه علنی ۲۰ اسفندماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد. این طرح از سوی سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل مطرح گردید و در ابتدا به امضای معدودی از نمایندگان استان اصفهان و نیز برخی نمایندگان استان های دیگر رسید.

اما چند روز پس از ارائه این طرح در مجلس تعدادی از نمایندگان استان که این طرح را امضا کرده بودند از جمله احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان، سید صادق طباطبایی نژاد، نماینده اردستان و علی بختیار، نماینده گلپایگان با آگاهی از  اشکالات این طرح امضای خود را پس گرفته‌اند.

با این حال سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه- گفت: در جلسه‌ای که مسئولان وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر و ارائه دفاعیات، کلیات طرح تاسیس استان اصفهان شمالی به تصویب اعضای کمیسیون شوراهای مجلس رسید. جزئیات این طرح در جلسه بعدی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تصویب آن در کمیسیون‌های مربوط، طرح  برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

اما کاربران اصفهانی شبکه های اجتماعی درباره طرح اصفهان شمالی چه می گویند؟

یک شهروند کاشانی در این باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آیا می دانید که تعداد واحد های صنعتی شهر کاشان از ۱۱ استان کشور بیشتر است؟ چرا نباید کاشان به تنهایی یک استان شود؟ آیا می دانید که وضعیت اشتغال در شهر کاشان از ۱۷ استان کشور بالاتر است؟ آیا می دانید که میزان صادرات شهر کاشان از ۱۵ استان کشور بیشتر است؟

و یک شهروند اصفهانی در پاسخ به وی نوشت: به نظرم اصلا بحث سر استان شدن نیست. جدایی از اصفهان راه حل نهایی نیست. کاشان از برخی جهات ظرفیت استان شدن ندارد.

دیگر شهروند اصفهانی با اشاره به وضعیت اقتصادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: داشتن صادرات و واردات واشتغال در کاشان بسیار عالی و قابل تقدیر است، اما با اداره کردن یک استان کاملا متفاوت است، اینکه کاشان می تواند از عهده اداره و مدیریت شهر و حدود یکصد و بیست روستا وحومه آن بربیاید بستگی به کفایت ولیاقتی دارد که درطول زمان نشان داده است، بستگی به نظر کارشناسان دارد که تا چه اندازه از عهده این مهم برآمده؟ آیا به صورت مستقل وخودکفا می تواند و یا نیاز به یک کاتالیزوردارد تا با او همراهی کند؟ گاهی امکان بازگشت مجدد وجود دارد و گاهی دچار سردرگمی و سرگردان شدن سبب دورشدن از هدف اصلی است! البته استقلال در امور مختلف اعم از اقتصادی و فرهنگی تاریخی و... خواسته ای برحق است اما توان انجام و اجرای آن  هم قابل تامل و دقت و زمان و همت و جوهره لازم است که نظر دادن وتصمیم گیری را حساس می کند.

یک شهروند کاشانی دیگر نیز با اشاره به وجود فساد در بطن ادارات کاشان، استان شدن این شهرستان را موجب افزایش فساد  دانست و نوشت: استان شدن کاشان به ضرر قشر ضعیف این شهرستان خواهد بود و فساد در این منطقه چندین برابر خواهد شد.

یکی از کاربران توییتری کاشان نیز در این باره در صفحه توییتر خود نوشت: تا زمانی که مسئولین کاشان و شورای شهر و شهرداری و... دست از حزب گرایی و سیاسی بازی برندارند، کاشان پیشرفتی نخواهد داشت و استان شدن این شهرستان راه حل مشکلات آن نیست.

یک کاربر توییتری دیگر نیز با اشاره به اینکه جزییات دقیق این طرح منتشر نشده است، پاسخ داد: مهم نیست که استان جدید چه اسمی داشته باشد بلکه مهم ترین موضوع در این طرح این است که کاشان به عنوان مرکز استان قبول شود و از دولت به صورت مستقیم بودجه دریافت کند.

 یک شهروند اصفهانی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اصفهان سومین شهر کشور از لحاظ وسعت است و از موقعیت جغرافیایی عالی و بی نظیری برخوردار است و مناطق مختلف با آب و هوا و فرهنگ های متفاوتی در اصفهان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند. البته به نظر می رسد که عده ای در اصفهان قصد دارند تا این استان وسیع را به نابودی بکشانند و این طرح نیز یکی از فعالیت های این عده در جهت نابودی اصفهان محسوب می شود و امیدوارم تا نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی بتوانند مجلس را برای رد کردن این طرح متقاعد کنند.

یک کاربر اینستاگرامی دیگر نیز در پاسخ نوشت: باید به حال جامعه ای که راه پیشرفت را در جدایی از یک استان پهناور می بیند گریست و چه بهتر که کاشان از اصفهان جدا شود.

یکی دیگر از کاربران اینستاگرام نیز نوشت: شکی نیست که کاشان بزرگترین قطب صنعتی و توریستی استان هست و به جهت اینکه از قدیم در مسیر اصلی اتصال شمال به جنوب کشورهست به ویژه خط ریلی و اتوبان خلیج فارس، جدا شدنش منبع زیادی از درآمد رو از استان اصفهان می گیره. یادمون نره که کاشان نوروز ۹۷ بیشترین استقبال از میهمانان نوروزی در سطح استان رو داشت.

همچنین پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز چندی پیش در صفحه توییتر خود نوشته بود: در شرایطی که کشور با چالشهای جدی اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو است؛ دولت به فکر جدا کردن وزارت بازرگانی از وزارت صمت است، نمایندگان مجلس هم در پی جدا کردن #اصفهان شمالی از استان اصفهان(هستند). وقتی آنان "اولویت" نشناسند و به سیاسی‌کاری بپردازند، امیدی به بهبود نمی‌توان داشت.

قابل توجه است که به رغم نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی اغلب نظر دهندگان در فضای مجازی معتقدند مشکلات اقتصادی و سیاسی زیادی در استان اصفهان وجود دارد اما استان شدن یک شهرستان یا تبدیل تعدادی از شهرستان ها به استان راهکار اصلی حل مشکلات در اصفهان نیست و لازم است تا دولت در این زمینه تدبیر اندیشی کند.

کد خبر 375897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • اصفهان IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    20 4
    كاشان ،گلپايگان و خوانسار را برای منابع آبی ميخواهد، بقيه شهرستانها را برای رسيدن به ارزوی استان شدن يعنی بقيه شهرستانها پله موفقيت و رسيدن به هدف كاشان هستند
    • علي IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      3 12
      انشالله بزودی کاشان و شهرهای اطراف استان خواهند شد .
    • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      8 2
      این طرح از اساس اشتباهه
  • اصفهان IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    16 3
    درآينده به وضوح خواهيم ديد بقيه شهرستانهای شمالی پله ای براموفقيت كاشان هستند
  • عبدالهي IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    16 4
    اگر هم نياز به تفكيك كاشان از استان اصفهان خيلي ضروري است خب بروند جزو استان قم ، استاني كه تنها يك شهرستان دارد!!! ضمناً هزينه هاي سرسام آور آن نيز در اين شرايط قابل توجيه نيست.
    • عطيه IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      3 11
      کسی از شما نظر نخواست برادر
  • اصفهان IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    16 2
    كاشان خونش از بقيه شهرستانها رنگين تر نيست
  • آرش DE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    3 11
    حتما شرایطی پیش آمده که منطقه کاشان و شهرهای شمال استان 50 ساله می خواد استان شوند. پاک کردن صورت مسئله توسط اصفهان یا هر شخص دیگری مشکلی را حل نمی کند . وقتی تجربه موفقی در این زمینه بوده و مسیر فعلی هم 50 ساله اذیتشون کرده چرا مانع می شوید. اینطوری هر دو اصفهان بهتره و توسعه و رشد آنها بهتر خواهد بود. در ضمن وقتی دو تا استان به نام اصفهان می شود که عظمت اسم بیشتر می شود
    • مینا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      1 8
      اصلا بحث رنگینی خون نیست بروکراسی سنگین اداری اصفهان اجازه پیشرفت به هیچ شهری رادر استان نمی دهد و همه سرمایه گذاران محلی را منصرف می کند
    • مهران IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
      9 0
      کاشان نیمه دوم سال 1357 از استان مرکزی جدا و به استان اصفهان پیوسته است (و نه به قول شما «50 سال»!). به علاوه شما حق ندارید به دروغ نظر خودتان را به سایر شهرهای استان هم نسبت دهید و وکیل آن‌ها نیستید! از خلال نظرات در همین صفحه هم می‌شود فهمید مردم شهرهای مورد طمع در این طرح، هیچ تمایلی به آن ندارند. بر اساس کدام سند، تجزیه های قبلی استانها کاری درست و تجربه موفقی برای کشور بوده؟! با این استان سازی ها می‌بینیم که مشکلات اقتصادی کشور و تورم نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده! پس این شما هستید که به جای حل صورت مسأله اصلی به دنبال ایجاد مسأله جدید دیگری هم هستید! آن برنامه عظمت پیدا کردن با 2 تا شدن را هم لطفاً برای همان کاشان پیاده کنید! ضمناً دست از سر زاینده رود بحران زده هم بردارید!
  • اصفهان IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    12 2
    كاشان ميخواد جدا بشه نماينده اردستان گلپايگان ميمه نايين خور بيابانك مخالفند كاشان به قم الحاق بشه جون همه راحت ميشه
  • اصفهان IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    12 1
    دوخط لوله آب از زاينده رود به كاشان دليل پيشرفت كاشان است
    • شايان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      3 9
      آب خود اصفهان هم از کوهرنگ تامین می شود اصفهان که آب ندارد
    • شايان IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      2 9
      آب خود اصفهان هم از کوهرنگ تامین می شود اصفهان که آب ندارد
  • میمه IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    11 1
    میمه با این طرح مخالف است
  • علی محمدیان US ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    2 10
    اداره 24 شهرستان در استان خیلی سخته اصفهان هم گسترده است و هم شهرستان زیاد دارد.مدیران نمی رسند به شهرهای اطراف. بهتره یه استان جدید ایجاد شود.
    • اردستان IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      11 4
      تمامی شهرستان ها در این طرح مخالف هستند حتی کاشانی ها هم نمی خواهند از اصفهان جدا شوند
    • محمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      2 5
      شما که به این صراحت و بدون مدرک میگی همه مخالفند مشخصه که با غرض صحبت می کنی
  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    11 1
    مردم نطنز با این طرح مخالف هستند کاشان فقط به فکر خودشه
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    8 3
    این طرح صرفا جنبه انتخاباتی دارد
  • شايان IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    2 11
    متاسفانه اصفهان در طول سالهای پس از انقلاب پول زیادی از قبل شهرهایی مثل کاشان خورده و حاضر به از دست دادن آن نیست
    • نطنز IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      8 1
      کاشان اگر میتوانست یک جاده برای نظنز درست میکرد تا این همه تلفات ندهیم
  • هدا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    1 11
    تمام بودجه ورزشی استان طی چند سال گذشته هزینه ساخت ورزشگاه نقش جهان شده ، حق همه شهرستانها ، واقعا انصافه !
    • زهرا IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      10 1
      سپاهان برای همه مردم استان است خوب همه دلشون میخواد یک ورزشگاه بزرگ در مرکز استان داشته باشند
    • رضا IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      1 13
      سپاهان تیم خوب و ریشه داری هست و مورد حمایت همه ولی دلیل نمیشه که امکانات ورزشی شهرستانهای استان اینقدر ضعیف باشه صرفا بخاطر مرکز استان
  • نيکان IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    2 10
    کاشان بیشترین حجم گردشگر و توریست را در نوروز و گلابگيري داره ، حال آنکه تمام این پول به اصفهان رفته و اونجا طبق نظر خودشون هزینه ميشه
    • گلپایگان IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      9 2
      این نظرها خودخواهی کاشان را ثابت میکند اونها میخواهند استان ایجاد کنند تا خودشان رشد کنند اصلا به فکر بقیه شهرستان ها نیستند
    • لنجان IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      9 0
      اگر اینطور باشه باید ذوب آهن کل پولش را بده به لنجان حرف غیر منطقی نزنید
    • میمه IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      11 1
      شما کاشانی ها به جای فرافکنی به این همه بودجه ای که از حق ما شهرستان ها خوردید پاسخگو باشید چرا کاشان فرودگاه داشته باشه اونوقت میمه ترمینال هم نداره
    • مجید IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      1 6
      اتفاقا این طور نیست در این طرح به گلپایگان به عنوان فرمانداری ویژه نگاه شده کمااینکه سرمایه گذاران زیادی از گلپایگان بخاطر عدم حمایت خارج شده اند .
    • علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      2 6
      این که میمه ترمینال نداره چه ربطی به کاشان داره باید حقتون رو از مرکز استان بگیرید در ضمن فرودگاه کاشان با هزینه شهرداری این شهر ساخته شده و هیچ کمک دولتی نداشته است
    • میمه IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      6 1
      کاشان حق میمه را خورده
  • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    3 9
    تمامی امتیازات در دست اصفهان است و مقداری را بین شهرستانها پخش می کند انگار که از جیب خود خرج می کند
    • اردستان IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      9 1
      شما کاشانی ها حتی نمی توانید یک جاده را مرمت کنید
    • خوانسار IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      9 1
      اگه ناراضی هستی برو پیش قم
  • اصفهان IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    12 0
    آقا اگه اصفهان بده پس دو خط لوله اب زاینده رود چیه ، اگه اصفهان بده چرا به قم الحاق نشدید، اگه اصفهان بده چرا اسم طرح اصفهان شمالی است جز فریب شهرستانهای شمالی
    • علي IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
      1 12
      میدونم خیلی براتون سخته کاشون رو از دست بدين
    • DE ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      0 8
      آب خود اصفهان هم از کوهرنگ تامین می شود اصفهان که آب ندارد
  • نطنز IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    14 1
    مردم نطنز حاضر به همراهی با کاشان در این طرح خودساخته نیستند ما میخواهیم با اصفهان بمانیم
  • اصفهان IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    14 0
    پل روگذر آران و بیدگل کاشان را شهرداری کاشان تمام پرچم های تشریفات آران بیدگلی ها را جمع آوری کردند حالا شما بیایی مرکز استان شوی آب خوش از گلوی بقیه شهرستانها نمیزارید عبورکنه
    • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      0 7
      مشکلی نیست بمانید و درجا بزنید
  • بهزاد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    10 0
    چرا علی رقم مخالفت نمایندگان محترم شهرستان های گلپایگان خوانسار نایین خور و بیابانک اردستان این طرح تصویب شد خودخواهانه بودن طرح مشهوده
    • سعید IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      0 6
      علت مخالفت برخی ها هجمه ای است که عده درست کرده اند تا فضا را غبار الود کنند
    • اردستان IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      9 0
      معلوم نیست چرا دیگر نماینده ها چرا اعتراض نمیکنند؟
    • گلپایگان IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      10 0
      ما میخواهیم با اصفهان بمانیم تمام
  • اصفهان IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    12 0
    تونل کوهرنگ راکشاورزان شرق اصفهان پول دادند و درست شده دوستانی میفرماید شما نظر نده آیا وقتی استان شدید با مردم اردستان یا نایین یا گلپایگان هم به این تندی برخورد میکنید راستی نظر اون ها که مخالف این طرح است
    • مینا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      0 6
      خود تونل به تنهایی ارزشی نداره اگه اب از سرمنشا قطع بشه واویلاست
  • اصفهان IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
    8 0
    یک نفر جواب من رامنطقی بده آیا نماینده وکیل مردم نیست وقتی وکلای دینفع این طرح مخالفند پس اصرار برای طرح چیه, رسانه محترم ایمنا این سوال را از ریس مجمع نمایندگان بپرسید لطفا
    • علی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      0 7
      طرح داره مسیر درست و قانونی خودش رو طی میکنه و جنجال برخی نیز بیهوده بوده و کار به جایی نخواهد برد
    • شهروند IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
      1 0
      به نظر میرسد دست هایی پشت پرده است چون رسانه ها خیلی این طرح را بزرگ کردند
    • رضا IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      8 0
      کاشان را بدید به قم
  • اصفهان IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    9 0
    یک استاد از برنامه و بودجه داشتیم میگفت بعضی از فرودگاه های کشور درشهرهای کوچک به دلیل نداشتن پرواز مستمر و پایدار توجیه اقتصادی ندارند و فقط بعلت بعضی فشارها ساخته شدند فرودگاه کاشان را مثال میزد
    • علی IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      1 6
      اتفاقا پرواز های کاشان همگی پر می شوند این فرودگاه خار چشم اصفهان است
  • اصفهان IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    11 0
    همه حاضر به جدایی کاشان هستند ولی به تنهایی ، باید به نظرات مردم محترم اردستان خوانسار گلپایگان خور و بیا بانک نایین نطنز میمه احترام گذاشت آنها حق دارند طرح خام و خودخواهانه قبول نگنند اگه الان نظرشون براتون ارزش نداره وای به روزگار این مردم
    • اردستان IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      8 0
      کاشان باید به قم ملحق شود
  • امين IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    0 8
    با سلام خدمت دوستان بزرگوار ، اصفهان مهد تمدن و شهری زیبا با مردمی با صفاست . اما بحث سر سیستم بروکراسي پیچیده ای است که باعث راندن سرمایه داران این شهرستانها می شود و جلو رشد و پیشرفت شهرها را می گیرد .
    • نطنز IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      7 0
      سیستم درست است شما به نطنز چیکار داری
    • داوود IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      7 0
      بیخود پای نطنز را به سیستم نکشید
  • اصفهان IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    10 1
    مشكل كاشان عدم رسيدگی نيست مشكل ناسپاسی است وگرنه آزاد راه و فرودگاه كارخانه جات پيشرفته دوخط انتقال اب زاينده رود كارخانه فولاد هرچه بيشتر امكانات سرازير شود بازهم برای يك عده كم هست
    • علي IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      1 6
      فرودگاه را که شهرداری ساخته کارخانه فولاد هم خصوصی است منت چی رو ميزاري
  • اصفهان IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    10 2
    از دست دادن كاشان برای ما نعمت و لطف الهي است ولی بقيه شهرستانها با مردم نجيب و سختكوش خط قرمز اصفهان است
    • نایین IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      8 1
      امکان نداره نایین از اصفهان جدا بشه مگه کاشون چی داره
    • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      2 8
      از دست دادن کاشان برای اصفهان هزینه زیادی دارد
  • اصفهان IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    10 1
    انشالا با روشن گری و اطلاع رسانی نمایندگان محترم و رساندن صدای مخالفت مردم شهرستانهای ذینع از این طرح خام و پرهزینه جلوگیری میکنیم
  • اصفهان IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    10 0
    مقداری از آب زاینده رود از تونلهای چشمه لنگان و خدنگستان و چشمه های فریدن و فریدونشهر و بویین میاندشت سه شهرستان زیبا و پرآب استان تامین میشود و بقیه از تونل های کوهرنگ که با سرمایه کشاورزان شرق و مردم استان اصفهان ساخته شده و در مالکیت آبفای اصفهان است
  • فريد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    4 8
    باید به این طرح بدور از دشمنی نگاه شود حق کاشان با این قدرت صنعتی اقتصادی و گردشگری است که مرکز استان باشد ، درسته شاید برای برخی تحملش سخت باشه
    • اردستان IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      9 1
      کاشان اگه راست میگه جاده ما را درست میکرد
  • اصفهان IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    10 0
    این طرح باید ابتدا شهرستانهای شمال استان اصفهان را باخود همراه میکرد اما خودخواهانه مخالفت مردم را نمیبیند
    • اردستان IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      9 1
      باور کنید ما مخالفیم
  • ايمان IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    3 7
    کاری به کاشان ندارم ولی خدایی مرکز استان برای شهرستانها چه کاری انجام داده است
    • نطنز IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      9 1
      هرچی می کشیم از دست کاشانه دست از سر نطنز بردارید
    • هدا IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      9 1
      این طرح خودخواهانه است میمه حاضر به همراهی نیست
  • اصفهان IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    8 0
    طی لایحه دولت ایزدخواست از استان فارس جدا و به استان اصفهان الحاق میشد ولی بنا بر مخالفت بعضی نماینده های استان فارس لایحه منتفی شد مظلومیت استان اصفهان
    • علی IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      0 0
      نا سپاس نباشید
    • اصفهان شمالی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      1 5
      اصفهان علی الحساب همین شهرهای زیر مجموعه خودش رو حمایت کنه نمیخواد از استان دیگه ای شهر بگیره
  • اردستان IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
    10 2
    در این طرح صرفا منافع کاشان لحاظ شده که میتواند مشکلات زیادی را برای سایر شهرستان ها ایجاد کند.
    • نایین IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      8 1
      ما کاشان را به استانی قبول نداریم
  • مهدی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 0
    همیشه هر شهری که مرکز استان میشه بیشتر بودجه ها میره مرکز استان . کاری هم به اصفهان و غیر اصفهان نداره . همون جوری که کل بودجه کشور میره تهران و تهران شده تافته جدا بافته
  • اصفهان IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    8 0
    دوری از اصفهان و بوروكراسی بالا و عدم رسيدگی اصفهان همه بهانه برای رسيدن به آرزوی مركز استان شدن است ،آدرس اشباه ميدهند راه حل كم هزينه همه بهانه ها پيوستن به قم هست
  • اصفهان IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    8 1
    كاشان حق داره برای خودش تصميم بگيره نه بقيه استان زيبای اصفهان
  • اصفهان IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    7 0
    دريغ از دليل قانع كننده از موافقان اين طرح صحبتهای كاملا احساسی كه برای كشور زيان بار است
  • اصفهان IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    8 0
    دوستان شهرستانهای شمال استان اصفهان لطفا اطلاع رسانی كنيد تاانشالا كاشان به تنهایی جدا شود
  • اصفهان AE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    7 1
    اگه مشكل اصفهان بود يك حرفی دوستان هنوز مركز استان نشدند تند با كاربران شريف ميمه و اردستان ونطنز صحبت ميكنند خدا به همه رحم كند
  • اصفهان AE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    9 1
    شما كه ميفرمايد كاشان توريستی ترينه آيا زيبای های باغ شهر نطنز را ديدی آيا طبيعت و تاريخ گلپايگان وسد های پرآبش ايا خيابانهای تراز اول خوانسار و اب وهوای مطبوع اين سه نگين استان اصفهان راديدی خدا اين سه نگين را برايمان حفظ كن
  • اصفهان IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    7 0
    وقتی شخصی ميخواد گروهی تشكيل دهد لازمش اعضا گروه است و مهمتر رضايت اعضا گروه ونميتونه با فرافكنی نارضايتی اعضا را پنهان كنه كاشان توگروه فعلی بمونه يا به تنهايی به گروهی ديگر بپيوندد
  • اصفهان IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    9 1
    جالبه هرچی بهش دست پيداكردند خودشون بودند وهرچيزی كه بهش نرسيدند اصفهان مانع شده ، اصفهان رگ حياتيش زاينده رود را برای آبادانی كاشان داد اين كار اگر برای نايين و اردستان انجام ميشد بسيار اين شهرستانها پيشرفته تراز كاشان بودند
    • علي IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
      2 4
      فرافکنی نکن
  • مهران IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
    8 0
    دوستانی از کاشان که به سبک برخی دوستان یزدی می‌گویند آب زاینده رود مال کوهرنگ است و نه خودش، آیا قبل از تکرار طوطی‌وار این حرف کمی فکر نمی‌کنند؟! با این استدلال، پس مثلاً آب رودخانه نیل هم متعلق به اتیوپی است و نه خود نیل و مصر! ضمن اینکه در مواد 158 و 159 قانون مدنی کشور به صراحت تأکید شده که اولویت در بهره برداری از رودخانه ها، با ساکنین حقابه دار تاریخی آن‌ها در پایین دست آن هست و نزدیکی به سرچشمه هیچ حقی در این زمینه برای اشخاص ایجاد نمی‌کند. همین وضعیت اسفباری که مشخصاً با جدا شدن چهارمحال و بختیاری (در قبل از انقلاب)، برای زاینده رود در 20 ساله اخیر ایجاد شد هم بی‌پایه و زیانبار بودن این طرحهای تجزیه استانها را به خوبی نشان می دهد.
  • مهران IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
    7 0
    اینکه وجود «بوروکراسی» را به عنوان دلیل تجزیه استان عنوان می‌کنند واقعاً خنده‌دار است! بوروکراسی یا «دیوانسالاری» فی‌نفسه چیز بدی نیست و اصلاً برای اداره امور در جوامع متمدن کاملاً لازم هست. چیزی که باید باهاش مخالفت کرد، فساد اداری است که منحصر به استان اصفهان نیست و در این استان هم لااقل از خیلی از استانهای دیگر بیشتر نیست. حضرات با پاک کردن اصل صورت مسأله، فقط به دنبال عوامفریبی برای رأی جمع کردن هستند و حاضرند به جای اینکه به اصل بپردازند، مشکلات کشور را زیادتر هم بکنند.