قهرمانی از جنس تارهای عنکبوت

مرد عنکبوتی عنوان مجموعه فیلم‌هایی است بر پایه‌ کتاب‌های مصور کمپانی "مارول کامیکس" که اولین قسمت این مجموعه در سال ۲۰۰۲ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "مرد عنکبوتی" به کارگردانی سام ریمی و نویسندگی آلوین سارجنت و بازیگرانی چون توبی مگوایر، جیمز فرانکو، کریستین دانست و ویلیام دفو داستان یکی از ابرقهرمان‌های کتاب‌های مصور مارول است که خالق اصلی آنها، استن لی بود.

پیتر پارکر، نوجوان دبیرستانی است که طی یک بازدید از یک آزمایشگاه، عنکبوتی که با مواد رادیو اکتیو آزمایش شده است، او را می‌گزد و پس از آن، پیتر دچار جهش ژنتیکی شده و دارای قدرت خارق العاده ای می‌شود.

او مانند عنکبوت‌ها می‌تواند از دیوار بالا برود، خطر را از قبل احساس کند و از مچ دستش تار عنکبوت پرتاب کند. پارکر با استفاده از قدرت‌هایش باید با دشمن‌هایی بجنگد که آن‌ها هم به نوعی جهش یافته‌اند. پیتر پارکر باید هم زندگی خود و مردم شهرش را از دست دشمن‌های غیرقابل مهارش، نجات دهد.

"مرد عنکبوتی " یکی از باورپذیرترین شخصیت‌های کمپانی مارول است. اگرچه نام سارجنت تنها بر روی قسمت دوم از سری فیلم‌های این مجموعه به عنوان فیلمنامه نویس ذکر شد اما او درواقع درهمه قسمت‌های این مجموعه به عنوان طراح فیلمنامه حضور داشت.

این ابرقهرمان، قدرتش از بقیه‌ ابر قهرمان‌های آمریکایی باورپذیرتر است و شاید علتش این است که مخاطب از لحظه‌ای که زندگی پیتر پارکر عادی است تا وقتی دچار جهش ژنیکی می‌شود، با او همراه است. برخلاف بقیه‌ ابرقهرمان‌ها، مرد عنکبوتی شب زنده دار نیست و در روز و ما بین مردم شهر مشغول به نجات آنهاست!

روابطی که برای مرد عنکبوتی با دشمنانش تعریف شده است، دارای نظم و منطق است وصرفا از روی کینه توزی پیش نمی‌رود. ضد قهرمان‌های مرد عنکبوتی، دست بر روی نقاط ضعف پیتر پارکر می‌گذارند و استفاده او از قدرتش، برای ادامه‌ بقا خودش است که درکنار زندگی خودش، زندگی مردم شهر را هم نجات می‌دهد.

اگرچه این روابط علل و معلولی موجب تأثیر پذیری بیش از حد مخاطب می‌شود و گاهی برای مخاطب‌های نوجوان این توهم را به وجود می‌آورد که می‌توانند قدرت‌هایی مثل مرد عنکبوتی پیدا کنند!

تماشا سری فیلم‌های مرد عنکبوتی، می‌تواند یک انتخاب خوب برای درست سرگرم شدن باشد. کشمکش‌های درونی فیلم و همذات پنداری راحت با این شخصیت، موجب می‌شود تماشاگر به درستی سرگرم بماند و تا پایان با فیلم همراه باشد.

کد خبر 375842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.