۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
پرترافیک‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

موسسه پژوهشی "Inrix" با تحلیل آمار مربوط به حمل و نقل شهرهای مختلف در سال ۲۰۱۸، لیستی از پرترافیک‌ترین شهرهای جهان ارائه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این موسسه روند ترافیک را در بیش از ۲۰۰ شهر از ۳۸ کشور جهان ارزیابی کرده و شیوه‌های جدید حمل و نقل مانند تاکسی‌های اینترنتی و استفاده مشارکتی از اتومبیل‌ها را نیز مورد بررسی قرار داده است. در ادامه شما را با پرترافیک ترین شهرهای جهان آشنا می‌کنیم.

موسکو، روسیه

بیشتر خیابان­‌ها و کوچه­‌های موسکو قبل از اختراع اتومبیل طراحی شده‌­ است. بنابر گزارش Inrix، رانندگان این شهر در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۱۰ ساعت را در ترافیک شهر هدر داده‌اند.

استانبول، ترکیه

سیستم حمل و نقل عمومی در پرجمعیت­‌ترین شهر ترکیه یعنی استانبول زیرساخت­‌های توسعه یافته‌­ای دارد؛ اما این شهر همچنان با مشکلاتی نظیر ترافیک و ازدحام جمعیت دست و پنجه نرم می­‌کند. به طور میانگین رانندگان استانبولی حدود ۱۵۷ ساعت را در سال ۲۰۱۸ در ترافیک شهر از دست داده‌اند.

بوگوتا، کلمبیا

بوگوتا یکی از پرجمعیت­‌ترین شهرهای دنیا است. در سال ۲۰۱۸، رانندگان بوگوتا به طور میانگین ۲۷۲ ساعت در ترافیک سپری کرده اند چرا که تقریباً هیچ‌ سیستم حمل و نقل ریلی در این شهر به چشم نمی‌خورد.

سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو، پر ازدحام­‌ترین شهر برزیل است؛ ترافیک­‌های سنگین در خیابان‌های اصلی همچون بزرگراه‌­ها، بسیار رایج است. این شهر دارای بیش از هفت میلیون وسیله نقلیه ثبت شده در جاده­‌ها است و میانگین اتلاف وقت رانندگان آن در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵۴ ساعت گزارش شده است.

لندن، انگلستان

شلوغ­‌ترین شهر اروپا یعنی لندن به علت ترافیک‌های سرسام آور، در دنیا بدنام است. این شهر با وجود برخورداری از بزرگ‌ترین سیستم‌­های اتوبوس­رانی دنیا، ششمین جایگاه شهرهای پرترافیک جهان را به خود اختصاص داده است. رانندگان لندن در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۲۷ ساعت را در ترافیک سپری کرده‌اند.

ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو، دومین شهر پرجمعیت برزیل و هفتمین شهر پرترافیک جهان است. رانندگان این شهر در سال ۲۰۱۸ به طور میانگین ۱۹۹ ساعت از وقت خود را در ترافیک تلف کرده‌­اند. مسئولان ریودوژانیرو برای کاهش شلوغی جاده‌ها، سیاستهای سیستم حمل و نقل خود را بر  قطار و مترو متمرکز کرده‌اند.

کد خبر 375832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.