مغازه‌های شهرداری رایگان در اختیار کسبه بازار تبریز قرار می‌گیرد

شهردار تبریز با بیان اینکه همه مسئولان شهر برای حل مشکلات شهروندان تلاش می‌کنند و باید دست به دست هم داد تا مشکل کسبه حل شود، گفت: به هرحال کسبه‌ای که در جریان این حادثه دچار مشکل شده‌اند همشهریان ما هستند و راضی نیستیم که حتی یک لحظه ناراحت باشند.

ایرج شهین‌باهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با کمک شهرداری به کسبه‌هایی که مغازه‌هایشان در جریان آتش‌سوزی بازار تبریز دچار خسارت شد، اظهار کرد: با توجه به تعداد مغازه‌هایی که در این آتش‌سوزی آسیب‌دیده‌اند با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مقرر کرده‌ایم مغازه‌های خالی شهرداری را به صورت رایگان و تا زمانی که مغازه‌های آن‌ها به صورت کامل احیا و تعمیر شود، در اختیار هر یک از کسبه‌ها قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مغازه‌های خالی شهرداری نزدیک همان بازار تبریز و در دو پاساژ چسبیده به بازار واقع شده است، افزود: در حال حاضر در مرحله ثبت آمار و اسامی کسبه‌ها هستیم که پس از طی این مراحل تا آخر همین هفته، مغازه‌ها در اختیار کسبه‌ها قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نشده و کارشناسان در حال بررسی علت هستند اما هنوز چیزی اعلام نشده است، تصریح کرد: مدت زمان تعمیر و احیای مغازه‌های آسیب‌دیده با توجه به اینکه موضوع میراثی است و این مجموعه باید با هماهنگی میراث فرهنگی احیا شود، حدوداً هفت ماه زمان نیاز دارد.

شهین‌باهر با بیان اینکه اکثر مغازه‌های آسیب‌دیده بیمه بودند، خاطرنشان کرد: البته قرار است در نشستی با استاندار آذربایجان شرقی برای کسبه‌ای که واحد تجاری آن‌ها بیمه نبوده  است چاره‌ای اندیشیده شود.

وی در مورد تعداد مغازه‌های آسیب‌دیده در جریان این آتش‌سوزی، گفت: حدوداً ۱۱۰ باب مغازه بیش از ۵۰ درصد دچار خسارت شده‌اند که حتما باید جابه‌جا شوند؛ همچنین حدود ۱۰ تا ۱۵ مغازه نیز دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند که پس از بررسی میزان خسارت وارده، در صورت نیاز برای کسبه آن‌ها تا زمانی که مغازه‌های خودشان احیا شود مغازه‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

برای بهبود شرایط کسبه تمام تلاشمان را می‌کنیم

شهین‌باهر با تأکید بر اینکه شهرداری برای در اختیار گذاشتن مغازه به کسبه تا زمانی که مغازه‌های خودشان تعمیر شود، مشکلی ندارد، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این است که بازاریان مشتریان خود را از دست ندهند؛ ما هم تا بهبود شرایط، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کسبه به فعالیت خود همچون سابق ادامه دهند.

شهردار تبریز اظهار کرد: تا زمانی که مغازه‌های آسیب‌دیده در جریان آتش‌سوزی احیا شود، مغازه‌های شهرداری در اختیار مغازه‌داران قرار دارد و زمانی برای آن‌ها مشخص نکرده‌ایم؛ فکر می‌کنم حداکثر در عرض یک سال مغازه‌ها احیا و تعمیر شود و کسبه به مغازه‌های خود برگردند.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی حادثه بدی بود که در هر شهری می‌تواند رخ دهد، افزود: همه مسئولان شهر برای حل مشکلات شهروندان تلاش می‌کنند و باید دست به دست هم داد تا مشکل کسبه حل شود؛ چراکه به دلیل بروز این مشکل کسبه ناراحت بوده و دچار تاملات روحی هستند که اگر دست به دست هم دهیم مشکلات و مسائل راحت‌تر حل می‌شود.

شهین‌باهر با اشاره به اینکه این امکان برای مسئولان وجود دارد تا برای کاهش مشکلات کسبه کمک کنند، اضافه کرد: به هرحال کسبه‌ای که در جریان این حادثه دچار مشکل شده‌اند همشهریان ما هستند و راضی نیستیم که حتی یک لحظه ناراحت باشند؛ تلاش می‌کنیم از ناراحتی آن‌ها بکاهیم و در اختیار گذاشتن مغازه‌های خالی شهرداری می‌تواند قسمت اعظمی از ناراحتی آن‌ها را کم کند و ببینند ما در کنار آن‌ها هستیم و برای حل مشکل آن‌ها از هر تلاشی دست برنمی‌داریم.

کد خبر 375593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.