برگزاری غرفه های کتاب در گذر فرهنگی به ترویج کتاب کمک می‌کند

یک نویسنده گفت: برگزاری غرفه‌های کتاب در کنار دیگر برنامه‌های فرهنگی در گذرهایی چون چهارباغ می‌تواند قدم رو به رشدی در ترویج کتاب باشد.

فهیمه سیاحیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بررسی یک آسیب مانند پایین آمدن سرانه مطالعه باید تمام وجوه آن را در نظر بگیریم؛ در ابتدا باید ببینیم ریشه این مسئله چیست و پس از آن رو بنای آن را مورد بررسی قرار دهیم.

این نویسنده ادامه داد: اگر بخواهیم کتاب نخواندن را از ریشه بررسی کنیم نگاهی بدبینانه به این موضوع خواهیم داشت و کارهایی که در سطح شهر انجام می‌شود کامل نادیده گرفته‌ایم هر کدام از طرح‌هایی که در شهر برگزار می‌شود مثل کتاب جا گذاشتن، در اتوبوس کتاب گذاشتن و برگزاری انواع برنامه‌های فرهنگی تأثیر مثبت دارد اما بسیار ناچیز است.

وی افزود: نمی‌توان این برنامه‌ها را نادیده گرفت یا گفت چرا برگزار می‌شوند چون اگر چه این برنامه‌ها کار بزرگی انجام نمی‌دهند اما نبود آن‌ها نیز بدتر خواهد بود.

سیاحیان با بیان اینکه برگزاری غرفه‌های کتاب در کنار دیگر برنامه‌های فرهنگی در گذرهایی چون چهارباغ می‌تواند قدم رو به رشدی در ترویج کتاب باشد، گفت: اگر در کنار جاذبه‌های دیگری که برای مردم جذاب است غرفه‌های کتاب قرار بگیرد مردم این غرفه‌ها را می‌بینند و علاوه بر آن غرفه‌ها نیز باید حالت تخصصی به خود بگیرد یک غرفه کامل درباره رمان‌ها باشد و حتی فروشنده درباره کتاب‌ها توضیح دهد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با کتاب‌ها آشنایی ندارند و اگر در غرفه‌ها و حتی در کافه کتاب‌ها درباره کتاب‌ها نوضیح داده شود بسیاری از مردم به کتاب جذب می‌شوند و این کارها حرکت نرمی را درجامعه آغاز می‌کند.

کد خبر 375579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.