تهیه طرح جامع بر اساس خروجی طرح‌های پژوهشی

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: این مرکز خروجی پروژه‌های پژوهشی را به صورت خلاصه شده در اختیار مشاوران طرح جامع قرار می‌دهد.

سعید ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان خروجی پروژه‌های پژوهشی را به صورت خلاصه شده در اختیار مشاوران طرح جامع قرار می‌دهد که در این راستا تا کنون همکاری خوبی انجام شده و خروجی متناسبی از نظرسنجی‌ها را در اختیار آنان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حجم اطلاعات بعضی پروژه‌ها بالا و در قالب چند جلد گزارش بوده در نتیجه مطالعه جامع آن برای مشاور سخت و زمان‌بر است به همین دلیل کارشناسان سازمان مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز مشاوران را جمع‌آوری و در اختیار آنان قرار می‌دهند.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان ادامه داد: حجم بالای اطلاعات موجب شده تا مشاوران پس از مطالعه گزارش‌ها برداشت‌ اصلی و مورد نیاز خود را نداشته باشند، به همین منظور جلساتی با مشاوران طرح جامع برای هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود. پس از برگزاری این جلسات، خلاصه‌ای از نتایج پروژه به صورت خلاصه در اختیار مشاور طرح جامع قرار می‌گیرد.

ابراهیمی عنوان کرد: اخیرا همکاری خوبی در فرآیند نظارت و راهبری پروژه با تیم نظارت طرح جامع انجام شده است این همکاری‌ها در حوزه گزارش های پژوهشی، نظارت فرآیندی، نظارت محتوایی، بررسی گزارش‌ها، الگوهای قراردادی، شیوه‌نامه نظارت و ارکان ساختار پروژه بوده است.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان افزود: ناظران طرح شامل ناظران علمی و دانشگاهی و ناظران اجرایی هستند و همکاری مناسب با آنان در فرآیند تهیه طرح جامع موثر است.

وی خاطرنشان کرد: تفکیک وظایف در فرآیند تهیه طرح جامع موجب شده تا نظارت و راهبری پروژه به خوبی انجام شود.

ابراهیمی با بیان اینکه نظرسنجی‌های سه دوره سازمان در اختیار مشاور طرح جامع قرار می‌گیرد، افزود: مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان در نظر دارد تا نظرسنجی جدیدی در سال  ۹۸ انجام دهد و نتایج آن در اختیار مشاوران طرح جامع قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان تاکید کرد: در تلاش هستیم خروجی‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که در فرآیند تهیه طرح جامع شهر اصفهان مورد استفاده قرار بگیرد زیرا نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده شامل حجم بالایی از فعالیت‌های میدانی، داده و تحلیل‌ است.

کد خبر 375442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.