۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
ریودوژانیرو در مسیر هوشمندسازی

برزیل یکی از کشورهایی است که در زمینه هوشمندسازی شهری پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر "ریودوژانیرو" با استفاده از فناوری اطلاعات، راه حل‌های جدیدی برای هوشمندسازی این شهر در نظر گرفته­‌اند که به رشد و توسعه بیشتر زیرساخت های آن کمک می‌کند. برای مثال، در این شهر طرحی مبنی بر نظارت مرکزی سازمان‌ها توسط مقامات شهری ریودوژانیرو ارائه شده است که باعث بهبود روابط سازمان‌ها و البته خدمات رفاهی این شهر می‌شود. علاوه بر آن، با ابداع برنامه ای دیگر که گسترش شبکه مخابرات این شهر را همراه دارد، دسترسی اقشار مختلف جامعه به ویژه ساکنان مناطق محروم به خدمات الکترونیکی فراهم می‌شود.

ریودوژانیرو، پیشرفت قابل توجهی در زمینه حمل و نقل شهری داشته است، به گونه‌ای که شهروندان آن تنها با تهیه یک بلیط می‌توانند از وسایل نقلیه عمومی مختلف استفاده کنند. وسایل حمل و نقل عمومی این شهر نیز به سنسورهایی مجهز شده‌ است که امکان نظارت لحظه‌ای ایستگاه‌­های اتوبوس و وسایل نقلیه را توسط دوربین­‌ها فراهم می‌کند.

برنامه MonitorArRio نیز یکی دیگر از راهکارهای فناوری اطلاعات در این شهر  برزیلی است که به بررسی وضعیت آب و هوای شهر از طریق هشت ایستگاه مختلف می‌پردازد. اطلاعات این برنامه از وب سایت سازمان شهرداری و محیط زیست شهری قابل دسترسی است. این داده­‌ها در شناسایی موقعیت­‌های اضطراری شهر و هشدار سریع به شهروندان نقش موثری دارند.

کد خبر 375439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.