صعود سبزهای شایسته اصفهان در هفته حذف سرخابی‌ها

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با مسجل شدن وضعیت صعود نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا طی سه روز گذشته ۱۶ دیدار در غرب و شرق آسیا برگزار شد. بر همین اساس روز دوشنبه تیم‌های پرسپولیس و استقلال با نتایجی که برابر رقبایشان به دست آوردند شانس صعود را از دست دادند تا یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها حذف‌شان مسجل شده باشد. سه شنبه شب اما ذوب آهن در شهر کربلا یک تساوی شیرین لحظه آخری برابر الزورا گرفت تا صعود خود را در این دیدار جنجالی مسجل کرده باشد.

مروری خواهیم داشت بر مسابقات هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در گروه‌های هشتگانه این رقابت‌ها:

گروه A | صعود ذوب آهن و النصر مسجل شد

ذوب آهن که برای صعود نیاز به تساوی در زمین الزورا داشت با وجود اینکه ابتدا از حریف خود پیش افتاده بود که بعد از دریافت دو گل از تیم عراقی تا دقایق انتهایی از میزبان خود عقب بود اما گل زیبای رضا حبیب زاده علاوه بر اینکه صعود ذوب آهن را مسجل کرد باعث شد کار شاگردان منصوریان به هفته آخر نکشد؛ شکست در هفته آخر می‌توانست باعث حذف ذوب آهن آن هم با ۱۰ امتیاز شود. در دیگر دیدار این گروه النصر با پیروزی قابل پیش بینی برابر الوصل مانند ذوب آهن صعود خود را مسجل کرد.

نتایج و جدول گروه A در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

الزوراء عراق ۲- ذوب آهن ۲

النصر عربستان ۳- الوصل امارات یک

گروه B | نماینده عربستان و امارات در دور بعد

در گروه B تیم‌های الوحده امارات و الاتحاد عربستان با پیروزی‌هایی که به ترتیب برابر لوکوموتیو تاشکند و الریان قطر به دست آوردند صعود خود را به مرحله بعد مسجل کردند و جدال هفته پایانی این دو تیم برابر یکدیگر که در جده عربستان برگزار می‌شود که مشخص کننده تیم صدرنشین خواهد بود. حریف ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی از دل این مسابقه بیرون می‌آید و باید دید در هفته پایانی رتبه ذوب آهن در جدول گروه A چه خواهد بود.

نتایج و جدول گروه B در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

الوحده امارات ۳- لوکوموتیو تاشکند یک

الریان قطر صفر- الاتحاد عربستان ۲

گروه C | حذف آبی پوشان پایتخت در خانه

استقلال که با شکست هفته گذشته برابر الهلال در وضعیت بدی قرار گرفته بود برای صعود نیاز مبرم به پیروزی برابر الدحیل در ورزشگاه آزادی داشت اما شاگردان مجیدی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافتند تا الدحیل مانند الهلال صعود خود را به مرحله بعدی رقابت‌ها مسجل کند. در این گروه صعود الهلال به عنوان تیم نخست گروه قطعی شده است و الدحیل نیز تیم دوم گروه خواهد بود.

نتایج و جدول گروه C در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

استقلال ایران یک- الدحیل قطر یک

الهلال عربستان ۲- العین امارات صفر

گروه D | شاگردان برانکو در ازبکستان زانو زدند

حذف نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا شاید مهمترین اتفاق مرحله گروهی در منطقه غرب باشد. پرسپولیس با گل دقایق پایانی که دریافت کرد برابر پاختاکور ازبکستان شکست خورد و حذفش قطعی شد. با توجه به پیروزی السد برابر الاهلی عربستان سرنوشت تیم صعود کننده دوم به غیر از السد قطر به روز پایانی کشیده شد جایی که الاهلی عربستان در خانه میزبان پاختاکور ازبکستان است و برای صعود باید این تیم را شکست دهد در غیر این صورت پاختاکور راهی مرحله بعد می‌شود.

نتایج و جدول گروه D در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

پاختاکور ازبکستان یک- پرسپولیس ایران صفر

السد قطر ۲- الاهلی عربستان یک

گروه E | مدافع عنوان قهرمانی و عجیب ترین شکست مرحله گروهی

در گروه E کاشیما آنتلرز ژاپن در مالزی شکست غافلگیر کننده‌ای برابر تیم نه چندان مطرح جوهور دارالتعظیم متحمل شد و این نتیجه با توجه به پیروزی شاندونگ لوننگ چین برابر ژیونگنام کره جنوبی باعث شد صعود کاشیما قطعی نشود و یک امتیاز از بازی هفته آخر برابر ژیونگنام برای صعود کاشیما لازم باشد.

نتایج و جدول گروه E در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

شاندونگ لوننگ چین ۲- ژیونگنام کره جنوبی یک

جوهور دارالتعظیم مالزی یک- کاشیما آنتلرز ژاپن صفر

گروه F | صدرنشینی نماینده ژاپن قطعی شد

تیم سانفرسه هیروشیما نماینده ژاپن در این گروه موفق شد با کسب چهارمین برد از پنجمین بازی برابر گوانگژو چین صعود خود را به عنوان تیم نخست گروه قطعی کند. در دیگر دیدار گروه دگو با چهار گل ملبورن ویکتوری استرالیا را شکست داد و حالا دیدار هفته پایانی گوانگژو چین برابر دگو کره جنوبی سرنوشت تیم دوم صعود کننده را مشخص می‌کند.

نتایج و جدول گروه F در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

سانفرسه هیروشیما یک- گوانگژو چین صفر

دگو کره جنوبی ۴- ملبورن ویکتوری صفر

گروه G | صعود چونبوک موتورز کره جنوبی

در گروه G لیگ قهرمانان آسیا، تیم چونبوک موتور کره جنوبی به لطف پیروزی در خانه بیجینگ گوان چین ۱۲ امتیازی شد و صعود خود به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد را مسجل کرد. در دیگر دیدار نیز اوراوا ردز ژاپن با پیروزی در خانه بوریرام تایلند ۷ امتیازی شد تا به رتبه دوم صعود کند. دیدار هفته آینده اوراوا ردز برابر بیجینگ گوان چین حکم فینال و تعیین کننده دومین تیم صعود کننده را خواهد داشت.

نتایج و جدول گروه G در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

بوریرام تایلند یک- اوراوا ردز ژاپن ۲

بیجینگ گوان چین صفر- چونبوک موتورز کره جنوبی یک

گروه H | صدرنشینی یک کره‌ای دیگر

گروه H نیز وضعیتی مانند گروه G دارد چرا که در این گروه  اولسان هیوندای، نماینده کره جنوبی با پیروزی برابر اف سی سیدنی استرالیا صعود خود را به عنوان تیم صدرنشین قطعی کرد و در دیگر دیدار نیز تیم‌های کاوازاکی ژاپن و شانگهای SIPG به تساوی رسیدند تا تکلیف تیم صعود کننده تیم دوم به هفته پایانی بکشد.

نتایج و جدول گروه H در پایان هفته پنجم به شرح زیر است:

کاوازاکی ژاپن ۲- شانگهای SIPG چین ۲

اولسان هیوندای کره جنوبی یک- اف سی سیدنی استرالیا صفر

کد خبر 375397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.