ارتقای سیستم‌های حمل و نقل عمومی در مالزی

دولت مالزی برای نخستین بار بودجه گسترده‌ای را صرف اجرای طرحی موسوم به "MRT" کرده است که بر اساس آن سیستم حمل و نقل به منظور تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های زندگی مردم ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا با توجه به وجود مشکلاتی همچون ترافیک و حوادث رانندگی که پیامدهایی چون اتلاف وقت و هزینه را در پی دارند دولت مالزی نسبت به گسترش شبکه حمل و نقل و تبدیل آن به صنعت متعهد شده و اولین گام‌های خود را برای توسعه‌ گسترده زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی برداشته است چرا که پیشرفت صنعت حمل و نقل تنها با تقویت زیرساخت‌ها امکانپذیر است. بدین ترتیب دولت اقدام به بهره‌برداری از پروژه حمل و نقل سریع گروهی (MRT) به ارزش ۵۱ میلیارد رینگیت و ارتقای سایر سیستم‌های حمل و نقل عمومی کرده است.

این اولین بار است که به منظور تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه‌های زندگی مردم در این کشور چنین بودجه گسترده‌ای صرف ارتقای حمل و نقل عمومی می‌شود و تا کنون بر اساس این طرح پنج سیستم حمل و نقل عمومی مالزی شامل Rapid KL, myBAS, MRT, Light Rail Transit and the High-Speed Rail توسعه یافته‌ است.

بهره‌برداری از پروژه‌های جدید حمل و نقلی دید مردم مالزی را نسبت به سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص از نظر بهره‌وری، توسعه فناوری و افزایش تعداد مسافران تغییر داده و جامعه را با تحولات مثبتی رو به رو کرده که در نتیجه آن تعداد کاربران حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کرده و میزان ترافیک در بزرگراه‌ها کاهش یافته است.

از سوی دیگر با ادامه اجرای این طرح و با توجه به قیمت مناسب حمل و نقل عمومی نسبت به وسایل نقلیه شخصی در آینده در هزینه‌های زندگی ساکنان مالزی صرفه جویی قابل توجهی خواهد شد. البته با توجه به اینکه استفاده از حمل و نقل عمومی در این کشور تنها در میان افرادی رایج است که توانایی پرداخت هزینه حمل و نقل شخصی را ندارند، بنابراین لازم است ابتکارات بیشتری برای ترغیب مردم به استفاده از این سیستم و تغییر این روند به کار گرفته شود.

برنامه‌ریزی‌های دولت مالزی برای گسترش پروژه‌های حمل و نقل عمومی و به دنبال آن ایجاد مشاغل برای ساکنان شهرها و روستاها، افزایش درآمد شهری و تقویت اقتصاد گامی بسیار مؤثر از سوی مقامات این کشور به حساب می‌آید.

رئیس مرکز تحقیقات ایمنی جاده‌ای دانشگاه پوترا مالزی سه مزیت ابتکار عمل دولت در زمینه حمل و نقل عمومی را صرفه جویی در زمان، کاهش تصادفات جاده‌ای و ذخیره سرمایه معرفی کرد چرا که این سیستم‌ها تقریبا تمام نقاط شهر را به هم متصل می‌کنند و با وجود آن‌ها مردم دیگر نیازی به صرف هزینه بنزین ندارند و دیگر شاهد تلفات جاده‌ای نیز نخواهند بود.

کد خبر 375341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan NL ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
    1 0
    خوشبحالشون