تفاوتی بین جرارد پیکه و حاج صفی نیست!

اتفاقی که منجر به حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا شده بود ۴ ماه قبل هم تیم ملی ایران را از جام ملتهای آسیا به خانه فرستاده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تلخ‌ترین تصویری که از بازی‌های جام ملتهای آسیا و شکست تیم ملی کشورمان در مقابل ژاپن به یاد علاقه‌مندان به فوتبال مانده مربوط به زمانی است که بازیکنان تیم ملی در فاز دفاعی بدون توجه به جریان بازی به یکباره به سمت داور مسابقه هجوم بردند تا اعتراض کنند و همین غفلت باعث شد تا بازیکن ژاپنی توپ را به روی دروازه بفرستد و زمینه ساز گل اول تیمش بشود.

در آن زمان انتقادات بسیار زیادی به این حرکت آماتوری بازیکنان ایرانی وارد شد که با وجود حضور در چند لیگ معتبر اروپایی هنوز به قواعد فوتبال حرفه‌ای آگاه نیستند و نمی‌دانند که تا قبل از به صدا در آمدن سوت داور مسابقه امکان بروز هر اتفاقی در درون زمین وجود دارد. همین غفلت در نهایت باعث شد تا در فضای مجازی و رسانه‌های تصویری شوخی‌های بسیار زیادی با چینش بازیکنان تیم ملی به هنگام حمله ژاپنی‌ها صورت بگیرد و هنوز هم خیلی‌ها معتقدند که اگر ایران می‌توانست از سد ژاپن بگذرد و به بازی فینال برسد امروز کارلوس کی‌روش پرتغالی همچنان بر روی نیمکت تیم ملی نشسته بود.

اما در شرایطی که بازتاب شکست تیم ملی در جام ملتهای آسیا هنوز هم علاقه‌مندان به فوتبال را آزار می‌دهد کمتر از چهار ماه بعد و در جریان بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا آن هم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اشتباهی شبیه به رفتار بازیکنان تیم ملی از جانب بازیکنان بارسلونا رقم خورد و در نهایت حکم حذف نماینده فوتبال اسپانیا را امضا کرد. تعلل مدافعین و دروازه‌بان بارسا بر روی کرنر ارسالی لیورپول آن هم در شرایطی که بارسا ۳ گل دریافت کرده بود و بازیکنانش می‌دانستند که گل چهارم کار را برایشان تمام خواهد کرد، فرصت را در اختیار مهاجم لیورپول قرار داد تا بتواند گل چهارم را بزند و بارسا حتی فرصت جبران نتیجه را هم پیدا نکند.

مقایسه این دو اتفاق که اولی از جانب بازیکنان ایرانی در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا رقم خورد و دومی که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود نشان می‌دهد که فوتبال بر خلاف صحبت‌هایی که در مورد حرفه‌ای بودنش مطرح می‌شود هنوز هم یک پدیده عجیب و غریب اجتماعی است که حتی سرشناس ترین فوتبالیست‌ها ممکن است تحت تاثیر احساسات و هیجان در لحظات مهم بازی دست به انجام کارهایی غیر قابل پیش‌بینی بزنند و در این حوزه بین احسان حاج صفی و جرار پیکه تفاوتی وجود ندارد. قراردادهای میلیاردی چه در اروپا و چه در آسیا تضمینی برای عملکرد صددرصدی یک فوتبالیست نیست و عوامل محیطی درست سربزنگاه می‌توانند آمال و آرزوهای یک تیم را بر باد دهند.

کد خبر 375334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.