تثبیت ژن چند قلوزایی در زنجان/داروخانه ویژه بیماران خاص در کرمانشاه

در بسته خبری امروز جای خالی صنایع تبدیلی در دهلران تا عملیات اجرایی راه‌آهن همدان ـ ملایر و خسارت ۱۵۶۷ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی لرستان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

جای خالی صنایع تبدیلی در دهلران 

ایلام: عباس احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران به نبود صنایع تبدیلی در این استان اشاره کرد و تصریح کرد: سطح زیر کشت دانه کلزا در استان ایلام بالا نیست و همین امر سبب شده سرمایه گذارها به این مورد رغبت چندانی نشان ندهند. 

پروژه‌ی ۲۰ ساله‌ی بدره-لومار در آینده‌ی نزدیک افتتاح می‌شود

ایلام: امیر امینی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نقش مهم این جاده در تسهیل تردد و اتصال شمال به جنوب استان و کاهش فاصله‌ی دو شهرستان بدره و سیروان تلاش می‌کنیم با تزریق اعتبار مناسب این پروژه در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد.

پل موقت «گاومیشان» تا ۱۰ روز آینده نصب می‌شود

ایلام: فرماندار شهرستان دره‌شهر گفت: نصب پل گاومیشان دره‌شهر که بر اثر سیل ماه گذشته تخریب شده بود در حال انجام است و با توجه به درخواست مدیرکل حمل و نقل استان از طریق معاونت راهداری کشور وعده داده شده که نصب پل موقت گاومیشان تا ۱۰ روز آینده انجام شود.

************************************************************************

کشت انتظاری ۲۱۸ هکتار نخود دیم در فامنین

همدان: جعفر کاویانی‌دلشاد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از کشت انتظاری ۲۱۸ هکتار نخود دیم در این شهرستان خبر داد.

عملیات اجرایی راه‌آهن همدان ـ ملایر جان می‌گیرد

همدان: امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ عملیات اجرایی راه‌آهن همدان ـ ملایر جان می‌گیرد.

آغاز کوچ بهاره ۱۵۰۰ خانوار عشایری از جنوب به نهاوند

همدان: ابوالقاسم بنی‌هاشمی، رییس مرکز امور عشایری شهرستان نهاوند گفت: با شروع فصل گرما در مناطق جنوب کشور کوچ بهاره یک‌هزار و ۵۰۰ خانواز از عشایر به مناطق ییلاقی نهاوند آغاز شد.

******************************************************************************

عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

لرستان: سعید کریمی، مدیر کل امور عشایری لرستان گفت: عشایر این استان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن شیر تولید می‌کنند.

خسارت ۱۵۶۷ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی لرستان

لرستان: رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه سیل بالغ بر هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان به زیربخش‌های کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

۲۰ میلیارد تومان کالا به سیل زدگان لرستان کمک شد

لرستان:حاتم شاکرمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارت‌خانه ۲۰ میلیارد تومان کالا به سیل زدگان لرستان کمک کرده است.

******************************************************************************

ایجاد ۴۸۰۰ شغل در کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح حقوق و دستمزد

کهگیلویه و بویراحمد: جعفر گوهرگانی، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح نوپا و پایلوت حقوق و دستمزد در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می تواند، حدود چهار هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد کند.

پلمپ ۲۷۰ حلقه چاه غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: رسول فرهادی، ​معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون۲۷۰ حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی و صنعتی در این استان پلمپ شده است.

پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۲۴ طرح خود اشتغالی به مددجویان گچسارانی

کهگیلویه و بویراحمد: محمد خادمی، رییس کمیته امداد گچساران گفت: از سال گذشته تاکنون مبلغ ۷۰ میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال برای ایجاد۳۲۴ طرح خود اشتغالی به مدد جویان کمیته امداد گچساران پرداخت شد.

******************************************************************************

داروخانه ویژه بیماران خاص در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

کرمانشاه: محمودرضا مرادی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: به منظور رفاه حال بیماران خاص‌، داروخانه ویژه این بیماران در مرکز جامع بیماری‌های خاص این استان راه‌اندازی می‌شود.

کرمانشاهیان ۱۳ میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند

کرمانشاه: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از جذب ۱۳ میلیارد تومان مشارکت مردمی(نقدی، غیرنقدی و خدماتی) طی سال گذشته خبر داد.

تکواندو کاران کرمانشاهی‌ ۱۲ مدال رنگارنگ کسب کردند

کرمانشاه: ​وحید ناصری، دبیر هیأت تکواندو استان کرمانشاه گفت: تکواندوکاران کرمانشاهی در مسابقات هان‌مادانگ کشور، ۱۲ مدال رنگارنگ کسب کردند.

*****************************************************************************

۶۰ هکتار فضای گلخانه‌ای در کردستان ایجاد می‌شود

کردستان: فرید سپری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد می‌شود که سهم استان کردستان از این میزان ۶۰ هکتار است .

نصب ۱۴ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در ۳ روستا و کوخ جنگل‌نشین شهرستان بانه

کردستان: عثمان صالحزاده، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: ۱۴ دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز خانوارهای ساکن در ۳ کوخ و روستای جنگل‌نشین این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

بیش از ۹۶ درصد جمعیت کردستان از نعمت گاز برخوردارند

​کردستان: احمد فعله‌گری، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: جمعیت زیرپوشش گاز طبیعی در بخش شهری کردستان ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی ۸۷.۵ درصد است که در مجموع ۹۶۰۴ جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

******************************************************************************

اشتغالزایی ۲ هزار و ۶۰۰ نفری معادن در زنجان

زنجان: ناصر فغفوری، رییسسازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۳۲۰ معدن در استان فعال است، گفت: این معادن با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی دو هزار و ۶۷۱ نفر در استان زنجان فعال است.

اشتغالزایی ۵۱۵ نفری در ماهنشان از طریق اعطای تسهیلات سامانه کارا

زنجان: مجتبی نوری، فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: ۵۱۵ نفر در شهرستان ماهنشان از طریق اعطای تسهیلات سامانه کارا صاحب شغل شدند.

 تثبیت ژن چند قلوزایی در زنجان

زنجان: حسین جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تکمیل زنجیره گوشت قرمز در استان انجام شده است، اظهار کرد: در راستای فرآیند تثبیت ژن چند قلوزایی در سال جاری اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است.

*******************************************************************************

استخراج سالانه ۱۵ هزار تن خاک‌نسوز از بزرگترین معدن خاورمیانه

چهارمحال و بختیاری: مهرداد قاسمی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت بهترین معدن خاک نسوز خاورمیانه در این استان، گفت: معدن شهید نیلچیان سالانه ۱۵ هزار تن خاک نسوز تولید می‌کند.

پیش‌بینی برداشت ۷۰۰ هزار تُن محصول در فصل بهار

چهارمحال و بختیاری: محسن مهدوی، مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در کشت بهاره حدود ۷۰۰ هزار تُن محصول شامل سیب زمینی ،چغندر قند ،ذرت علوفه‌ای ،حبوبات و... از اراضی استان برداشت شود.

تحویل ۲۴۵ واحد مسکونی تا پایان شهریورماه به نیازمندان

چهارمحال و بختیاری: علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: مراحل احداث ۲۴۵ واحد مسکن روستایی برای مددجویان کمیته امداد استان از اواسط سال گذشته آغازشده است.

کد خبر 375304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.