چمران: احزاب باید با گفتمان نقدگونه فضا را در مسیر اصلاح قرار دهند

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: احزاب می توانند نقش منتقد در جامعه را ایفا کنند اما نقدها نباید به بغض و کینه منجر شود.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای جذب بیشتر مردم به انتخابات می بایست از فشارهای سخت و طاقت فرسا که در حال حاضر بر دوش ملت است کاسته شود که خدایی نا کرده این فشارها باعث یأس و نا امیدی بین مردم نشود .

وی افزود : فعالیت احزاب در کشور به چند مبحث اختصاص می یاید، از طرفی باید وضعیت کشور را رصد کنند و راهکار هایی جهت رفع مشکلات به مردم و دولت ارائه دهند و از طرف دیگر  باید در جهت  تقویت وحدت و انسجام ملی تلاش کنند.  

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: احزاب می توانند نقش منتقد در جامعه را ایفا کنند، اما نقد ها نباید به بغض و کینه منجر شود زیرا این رفتارها باعث نا امیدی در بین مردم می شود؛ حتی اگر کمی و کاستی ها، یا افزایش قیمت وجود دارد می بایست  انتقادات نه به شکل شعاری و احساسی بلکه به صورت منطقی مطرح شود.

چمران ادامه داد: دولت در این مدت کوتاه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت دارد عملکرد مثبتی را از خود بجای بگذارد که بتواند به نوعی جاذب مردم در انتخابات باشد .

این فعال سیاسی افزود: احزاب  می بایست با  گفتمان نقدگونه ی خود فضای کشور را در مسیر اصلاح قرار دهند و قطعا این مهم قابل اصلاح است. این تفکر باید در بین مردم به عنوان باور نهادینه شود، اما شاید به دلیل کاستی ها و قصورها و تخلف ها و فشار اقتصادی  باعث شده مردم به این باور برسند که سودی ندارد رای دهیم، اگر بنا باشد دولت ها رفتارهای قبلی خود را ادامه دهند این موارد باید به صورت گفتمان توسط احزاب تبیین شود.

کد خبر 375284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.