چرا "خلیل زاده" در اصفهان محبوب نیست؟

به تازگی شجاع خلیل زاده مصاحبه ای علیه هواداران سپاهان انجام داد که در سخنان خودش می گفت هواداران سپاهان فقط فحاشی می‌کنند؛ اینگونه سخنان قبل از یک بازی حساس می تواند التهاب سکو ها را چندین برابر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدافع محبوب مرد کروات پرسپولیس باوجود تلاش‌های زیادی که مسئولان تیم پایتخت انجام دادند، همچنان عضو سپاهان بود؛ ولی پرفسور دست بردار این پسر پر حاشیه تیم سپاهان نبود و در پایان توانست او را جذب کند؛ اما هواداران سپاهان بعد از جدایی خلیل زاده او را متهم کردند که در بازی‌های سپاهان و پرسپولیس کم کاری می‌کرده است.


بازی‌های درخشان مقابل پرسپولیس

شجاع خلیل زاده در سال‌های اخیر یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران بوده است؛ وی به‌ واسطه عملکرد خوب در مس کرمان، در زمانی که شاگرد امیر قلعه نویی بود و دوره اول حضورش در سپاهان حتی نظر مساعد کادر فنی تیم ملی را هم جلب کرد و توانست در کانون توجهات قرار گیرد.

مشکلی که در موضوع خدمت سربازی ( معافیت های غیر معقول بازیکنان فوتبال در یک دوره زمانی) خلیل زاده پیش آمد، مدتی را او را از فوتبال دور کرد. رئیس تربیت بدنی کل نیروهای مسلح در مورد کارت پایان خدمت شجاع خلیل زاده شبهه وارد کرد و گفت "کارت شجاع خلیل زاده مشکل دارد. او جزو کسانی است که معافیت پزشکی دارد و باید تحقیقات لازم درباره او صورت بگیرد. ظرف چند روز آینده رأی او هم اعلام می‌شود و اگر مشکلی در کار این بازیکن باشد، وی برای ادامه فعالیت باید به تیم‌های نظامی برود."

مهدی تاج چند روز بعد در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشت اعلام کرد: "شجاع خلیل زاده به دلیل فریبکاری در دریافت کارت پایان خدمت حق بازی در لیگ برتر را ندارد و او نیز مثل سایر بازیکنان خاطی باید از تیم فعلی‌اش جدا شود. "

کد سربازی شجاع خلیل زاده از طرف ستاد کل نیروهای مسلح برای تراکتورسازی صادر و در نهایت خلیل زاده از سپاهان جدا شد و باید دو سال برای تراکتور سازان به میدان می‌رفت.


پرفسور سرباز تراکتور را می‌خواست

نمایش خوب خلیل زاده در تراکتورسازی به‌عنوان بازیکن سرباز، سرمربی کروات پرسپولیس در فصل پانزدهم لیگ برتر را راضی کرد تا برای جذب شجاع اقدام کند. برانکو در نیم‌فصل لیگ سال ۹۵ از مسئولان باشگاه خواست برای ترمیم و بازسازی خط دفاعی تیمش خلیل زاده را به خدمت بگیرند.

پرسپولیسی‌ها تلاش زیادی کردند تا با استفاده از کسری خدمت بتوانند این مدافع را به عضویت خود درآورند اما تلاش‌هایشان به‌جایی نرسید و شجاع مجبور شد تا پایان فصل به‌عنوان سرباز برای تراکتور به میدان برود.


تلاش برای سر و سامان دادن به خط دفاعی
فصل پانزدهم لیگ برتر به پایان رسید و برانکو بازهم برای جذب خلیل زاده بسیار مشتاق بود؛ شجاع که سربازی‌اش در تراکتورسازی به پایان رسیده بود، جدی‌ترین پیشنهاد خود را از پرسپولیس دریافت کرد.

خلیل‌زاده علاقه داشت به جمع سرخ‌پوشان پایتخت بپیوندد؛ از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها نیز که محسن بنگر و علیرضا نورمحمدی دو کاپیتان فصل گذشته خود را جداشده می‌دیدند، می‌خواستند علاوه بر سیدجلال حسینی، خلیل زاده را نیز به خدمت بگیرند تا خط دفاعشان سروسامان پیدا کند.

همه‌چیز برای انتقال فراهم‌شده به نظر می‌رسید اما قرارداد خلیل زاده با سپاهان دردسرساز شد. سپاهانی‌ها تحت هیچ شرایطی راضی به آزاد کردن این بازیکن نمی‌شدند و به درخواست‌های پی در پی مسئولان پرسپولیس برای صدور رضایت‌نامه جواب منفی دادند تا این بازیکن به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن فصل سپاهان دوباره پیراهن طلایی تیم اصفهانی را بر تن کند.


جنجال در الکلاسیکو

اتفاقاتی که در ابتدای فصل رخ‌داده بود دلیلی بود تا پیش‌بینی‌ها بیانگر حساسیت بازی هفته هفتم لیگ برتر میان سپاهان و پرسپولیس در اصفهان شود. خلیل زاده مقابل تیمی قرار می‌گرفت که چندین بار برای جذبش تلاش کرد، اما ناموفق بود. وی عملکرد بدی در آن مسابقه نداشت اما یک اشتباه باعث ایجاد حاشیه‌های فراوانی شد. شجاع خلیل‌زاده در زمانی که رحمان احمدی ۳۶۲ دقیقه دروازه‌اش بسته مانده بود با یک پاس به عقب عجیب، گلر تیمش را هم غافلگیر کرد تا علی علیپور دروازه سپاهان را باز کند. 


تلاش مجدد پرسپولیس

علاقه برانکو به سبک بازی خلیل زاده در خط دفاعی بیشتر از آن چیزی بود که همگان تصور می‌کردند. در تعطیلات نیم‌فصل و نقل و انتقالات زمستانی بار دیگر موضوع پرسپولیسی شدن خلیل زاده مطرح شد.

مسئولان پرسپولیس نامه‌نگاری‌ها را آغاز کردند و برای جذب شجاع دست‌به‌کار شدند؛ اما مرغ سپاهان یک‌پا داشت؛ خلیل زاده جایی نمی‌رود! حتی کار به‌جایی رسید که عبدالله ویسی سرمربی سپاهان با یک جمله تاریخی آب سردی بر پیکر مسئولان پرسپولیس ریخت "تا زمانی که شجاع در تیم ما است، حتی اگر پیکه هم به تیم ما بیاید شجاع را بازی می‌دهم. پرسپولیسی‌ها بدانند که شجاع بازیکن ما است."


برانکو به خواسته‌اش رسید

برانکو در لیگ هفدهم مجدداً سرمربی پرسپولیس تهران شد و با توجه به اینکه خلیل زاده قراردادش با سپاهان به اتمام رسیده بود و بازیکن آزاد محسوب می شد انگیزه دو چندانی برای جذب خلیل زاده در برانکو ایجاد شد.

شجاع خلیل زاده درنهایت شنبه – ۱۶ اردیبهشت‌ماه – سال یک هزاروسیصد و ۹۶ (دقیقاً دو سال پیش) با حضور در باشگاه پرسپولیس مذاکره نهایی خود را با مسئولان این تیم صورت داد تا اولین خرید تابستانی پرسپولیس لقب بگیرد.

شروع بد بینی هواداران زرد، کری با پیراهن سپاهان برای استقلال

دو سال پیش زمانی که شجاع خلیل زاده پیراهن سپاهان را بر تن داشت؛ عکسی از وی با یک هوادار استقلالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، که به‌نوعی در آن عکس برای هواداران استقلال کری خوانی کرده باشد تا شاید از پرسپولیسی‌ها دلبری کند. که البته همین کار خلیل زاده منجر به بدبینی‌هایی نسبت به وی شد و محبوبیت خلیل زاده در بین هواداران از بین رفت.

متهم اصلی شکست بی‌سابقه مقابل پرسپولیس از دید هواداران

خلیل زاده پس از بازی سپاهان مقابل پرسپولیس مورد هجمه شدیدی از طرف هواداران قرار گرفت؛ البته وی پس‌ازآن دیدار در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشت، گفت: "درصحنه گل پرسپولیس آن‌قدر سروصدا زیاد بود که تصور کردم دروازه‌بان می‌گوید من هستم. من رها کردم تا گلر بگیرد اما این‌طور نشد. به‌هرحال فوتبال بردوباخت دارد و شک نکنید من هم از شکست سپاهان ناراحت هستم اما برخی بی‌انصاف‌ها صحبت‌هایی می‌کنند که آدم خنده‌اش می‌گیرد."

البته مصاحبه خلیل زاده کار به‌جایی نبرد تا اینکه برخی از هواداران عصبانی تصمیم گرفتند خشم خود را در فضای مجازی بر سر این مدافع خالی کنند؛ در واکنش به این اقدام ناشایست برخی هواداران خلیل زاده ناچار شد ضمن پاک کردن همه پُست‌های خود در اینستاگرام راه را برای فحاشی‌ها ببندد و صفحه شخصی خود را کاملاً خالی کند.

هواداران سپاهان دردشان از یک جای دیگر است!

شجاع خلیل زاده _یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه_  در مصاحبه ای که با یکی از رسانه ها داشته است علناً به هوادارن اصفهان توهین کرده و گفته است:

"در اصفهان هوادارانی هستند که چیزی از فوتبال نمی‌فهمند اما دست بقیه را می‌بوسم. بیشتر دوستانم اصفهانی هستند اما حتی در استادیوم آزادی وقتی من در زمین نبودم هم هواداران سپاهان به من فحاشی کردند. اینها دردشان از یک جای دیگر است، اصلا نگران نباشند!"

بازیکن پرسپولیس به مصاحبه یکشنبه بسنده نکرد و بعد از پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل السد قطر، بازهم به هواداران سپاهان انتقاد کرد و گفت " هواداران سپاهان در همه بازی‌ها فحاشی می‌کنند، اما امیدوارم این بازی چنین کاری نکنند. دو، سه سال اخیر که به اصفهان می‌روم، چیزی جز فحاشی نمی‌شنوم، برخی هواداران که برای فحاشی می‌آیند، برای بازی‌ سپاهان نیست، بلکه برای فحاشی به پرسپولیس به ورزشگاه می‌آیند."

فحاشی کردن در هیچ جایی از کره خاکی کار درستی نیست و از لحاظ اخلاقی شخصیت افراد را زیر سوال می‌برد؛ شاید بهتر باشد چنین سخنانی از یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال نزدیک به یک رقابت حساس به زبان نیاید چرا که می تواند التهاب سکو های و تنش ها را بین هواداران دو چندان کند.

کد خبر 375183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.