۱۳۶۷ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: سال گذشته در استان اصفهان هزار و ۲۴۰ نفر از طریق ستاد دیه، برنامه ماه عسل و خیرین آزاد شدند که استان اصفهان رتبه اول آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور را دارد.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان بالغ بر هزار و ۳۶۷ نفر است، اظهار کرد: از این تعداد جرایم غیرعمد هزار و ۱۱۵ نفر با محکومیت مالی، ۳۱۸ نفر با محکومیت دلیل نفقه و ۴۲ نفر هم به دلیل عدم دیون در زندان‌های استان به سر می‌برند.

وی در خصوص میزان مبلغ موردنیاز برای آزادی این تعداد زندانی جرایم غیرعمد افزود: برای آزادی این افراد مجموعا بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۷ عفوهای خوب و گسترده‌ای صورت گرفت، تصریح کرد: در سال ۹۷ بیش از ۷ هزارنفر در زندان‌های استان مشمول عفو شدند که ۴ هزارنفر از آ «ها آزاد شدند و بیش از ۳ هزارنفر هم تقلیل مجازات پیدا کردند.

گرجی‌زاده با تاکید بر سختی‌ها و مشکلات بسیار بر سر راه عفو زندانیان گفت: سال گذشته در استان اصفهان هزار و ۲۴۰ نفر از طریق ستاد دیه، برنامه ماه عسل و خیرین آزاد شدند که اصفهان رتبه اول آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در کشور را دارد.

وی در خصوص وضعیت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در دیگر استان‌های کشور تصریح کرد: استان تهران با آزادسازی ۸۵۰ نفر پس از اصفهان در مقام دوم و استان فارس با آزادسازی ۷۵۰ نفر مقام سوم کشور را به دست آورده‌اند که اصفهان در آزادسازی زندانیان در صدر قرار دارد.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص میزان گذشت شکات گفت: کل بدهی جرایم غیرعمد سال آزادسازی شده در سال ۹۷ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بود که بیش از ۵۱ میلیارد تومان آن از طریق گذشت شکات تامین شد همچنین ۳ درصد زندانیان آزاد شده سال قبل از زنان بودند.

گرجی‌زاده در خصوص میزان آزادی زندانیان در سال ۹۸ تصریح کرد: در دو ماهه امسال ۲۹ زندانی از طریق کمک‌های خیرین و ۵۰ زندانی هم از طریق کمک ستاد دیه در سال ۹۸ آزاد شدند.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان در سال دو ماهه ۹۸ حدود ۲۰ درصد رشد نسبت به دو ماهه ۹۷ داشته‌ایم که این میزان رشد آزادسازی گام موفقی در سال ۹۸ بوده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: از فردا در سالن صداوسیما برنامه یک شهر ضیافت برقرار خواهد بود که از خیرین محترم دعوت می‌کنیم برای این امر خداپسندانه پیشقدم شوند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها گلریزان آزادسازی زندانیان نیازمند برگزار می‌شود، تصریح کرد: دست کمک به سوی مردم دراز می‌کنیم تا بتوانند با کمک‌های مالی خود همچنین با ایجاد صلح و سازش و گرفتن گذشت شاکی‌ها به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند و با توجه به شرایط امیدواریم رسانه‌ها و مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 375127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.