۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
توریست ها از کباب خسته شده اند

به گفته معاون گردشگری کشور با وجود ثبت بیش از دو هزار نوع غذای بومی و ملی در کشور اما در هتل‌ها و مراکز پذیرایی همچنان غذای اصلی عرضه‌شده کباب است که پس از گذشت چند روز سبب نارضایتی گردشگران از تکرار خوراک‌ها می‌شود.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری در «سومین جشنواره گردشگری خوراک  با تکیه بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت پلوهای ایرانی ویژه سفره ماه  مبارک رمضان» گفت: با وجود داشتن تنوع بسیار بالای غذاهای بومی و ملی در سفره‌های ایرانی که نقطه قوت بسیار مهمی به‌شمار می‌آید؛ ارائه نشدن این خوراک متنوع به گردشگران در مراکز پذیرایی، گردشگری غذا را به پاشنه آشیل این صنعت تبدیل کرده است.

معاون گردشگری با تأکید بر این‌که صنعت گردشگری بین‌المللی است؛ افزود: باید ذائقه‌ها، روحیات ملل و سلیقه‌های بین‌المللی به‌صورت توجه به نوع و نحوه تهیه غذا برای گردشگران خارجی، علیرغم لحاظ کردن معیارهای بومی و فرهنگی خودمان، رعایت شود.

وی تأکید کرد: گردشگری غذا امروز به رویکرد جدیدی تبدیل شده است و بسیاری از گردشگران با هدف تجربه مزه‌ها و طعم‌های جدید خوراک سفر می‌کنند؛ این رویکرد می‌تواند با توجه به تنوع گسترده غذایی کشورمان، جذب گردشگران این حوزه را نیز به دنبال داشته باشد.

تیموری همچنین در تحلیل درآمدزایی صنعت گردشگری در کشور گفت: طبق آمار سازمان جهانی گردشگری به ازای هر یک گردشگر در جنوب آسیا که ما نیز در این منطقه هستیم؛ ۱۴۹۰ دلار وارد آن مقصد یا آن کشور می‌شود. این همان تأثیرات مستقیم گردشگری است.

کد خبر 375078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.