تامین اعتبار برای ساخت ۳ سد در استان گلستان

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفته است برای سه سال مهندسی رودخانه‌های کشور ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام نیاز شده و استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان در اولویت اعتبارات قرار دارند.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از پاون، به گفته "محمد حاج‌رسولی‌ها" تمام حوضه‌های آبریز استان گلستان در سیلاب نادر استان، به‌طور همزمان بارش مداوم، شدید و طغیانی شدن رودخانه‌ها را تجربه کردند، به‌گونه‌ای که مخازن سدهای استان نیز جوابگوی چنین سیلابی نبود.

به گفته مدیرعامل شرکت منابع آب ایران سیلاب استان گلستان در برآوردهای اولیه یک سیلاب با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله است، یعنی در هر سال، نیم درصد احتمال وقوع آن وجود دارد و همین موضوع، نشان دهنده نادر بودن این سیلاب است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه سدهای حوضه استان گلستان، نیازمند توجه بیشتر است، گفت: سدهای نیمه تمام استان از جمله نرماب، آقدکش و چایلی دارای ردیف اعتباری هستند که باید اعتبارات آنها را تقویت کنیم. همچنین سد آقدکش نیز که به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود باید فعال شود.

حاج رسولی ها هم چنین گفته اعتبار مصوب این شرکت در زمینه  مهندسی رودخانه‌ها، عدد ثابتی است و در صورت تخصیص اعتبارات حوادث در بخش مهندسی رودخانه می‌توان از آن در مقوله پیشگیری استفاده کرد.

کد خبر 375071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.