اردیبهشتِ شیراز بوی عطر بهار نارنج می‌دهد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: اردیبهشت از ماه‌های خاص شیراز است که پانزدهم این ماه به نام "روز شیراز" نامگذاری شده است.

ابراهیم گشتاسبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نامگذاری پانزدهم اردیبهشت‌ماه به نام "روز شیراز"، اظهار کرد: با تصمیم جمعی از اندیشمندان شهر شیراز در دهه هشتاد قرار شد روزی به نام شیراز اختصاص داده شود که پس از مطرح شدن این موضوع در شورای اسلامی شهر شیراز و تصویب آن، با توجه به اینکه اردیبهشت از ماه‌های بسیار خوب و خاص شیراز است و همزمان در این ماه عطر بهار نارنج در سراسر شهر می‌پیچد و فضای بسیار خوبی در شهر به وجود می‌آید، ۱۵ اردیبهشت ماه به نام "روز شیراز" نامگذاری شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته شیراز که از نهم اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: برنامه‌های متنوعی در این هفته با هدف معرفی شیراز در سطح شهر و اماکن عمومی برگزار می‌شود. نقاشی مکتب شهری شیراز، خطاطی، قلم‌زنی، شب شعر شیراز با حضور شعرای بزرگ ایران و شیراز، همچنین شب شعر شیراز با اجرای لهجه شیرازی، قصه‌گویی برای کودکان  با لهجه شیرازی از جمله برنامه‌های ویژه هفته شیراز است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برنامه‌های متنوع ورزشی که در هفته شیراز در سطح شهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: شیراز کمترین میزان آلودگی هوا را در بین کلانشهرهای کشور دارد و به همین دلیل دوچرخه‌سوران در این هفته به صورت نمایشی مسیرهای بافت تاریخی شهر را رکاب زدند.

گشتاسبی‌راد اضافه کرد: اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در محلات مختلف شیراز به‌ویژه محلات کم‌برخوردار به منظور آشنایی مردم با فرهنگ شیرازی و اماکن تاریخی با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی از دیگر رویدادهای هفته شیراز است.

کد خبر 374949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.