۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
درک ظرافت درام در سینمای دانمارک

هفته فیلم دانمارک با همکاری سفارت دانمارک در ایران و انجمن سینمای جوان ایران، از یازده اردیبهشت کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته‌ فیلم دانمارک در ایران، یازدهم تا چهاردهم اریبهشت در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و کاشان در حال برگزاری است. این برنامه، شامل نمایش فیلم‌های بلند داستانی، مستند، فیلم کوتاه و مستند داستانی است.

فیلم‌هایی از کارگردانانی چون پسپروسترلین ویلسون، کنت کانیس، مارتین پیتازاندولیت و امیر رضا زاده در این مراسم به نمایش گذاشته می شود. سینمای دانمارک از سال ۱۸۹۷ آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۸۰ با حمایت دولت این کشور به طور جدی در سطح جهان گسترش یافت.

بزرگ‌ترین نقطه‌ قوت سینمای دانمارک، پرداختن به درام در فیلم‌های این کشور است. اگر در یک فیلم، درام قوی باشد، مابقی جزییات فیلم نیز به درستی پیش خواهد رفت.

فیلم "میدان مین" به کارگردانی مارتین پیتازاندولیت از فیلم‌های داستانی حاضر در هفته‌ فیلم دانمارک است که پیرامون خروج آلمانی‌ها از این کشور پس از جنگ جهانی دوم و پاکسازی ساحل شمالی دانمارک توسط سربازان نوجوان آلمانی می‌گذرد.

این فیلم با ظرافت تمام خشونت فجیع کشته شدن یک پسر نوجوان روی یک مین تا احساسات ناپایدار یک افسر دانمارکی را درهم آمیخته است.

سینمای دانمارک آغازگر جنبش "دوگما ۹۵" است که در این جنبش کارگردان با ارائه یک بیانیه، هدف خود را واقع گرا کردن سینما عنوان کردند.

سفیر دانمارک "دنی انان" در پیامی به تماشاگران ایرانی پیش از آغاز فیلم ها گفت "همواره فرهنگ و هنر چالش‌های مهمی برای کشورها هستند و مرزی را نمی‌شناسند. امید است فیلم‌های دانمارکی نیز برای تماشاگران ایرانی چالش برانگیز باشد و ارتباطی بدون مرز ایجاد کند."

کد خبر 374910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.