۲۰۰۰ خانه غیرقابل سکونت در شهرهای سیل زده گلستان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از پرداخت ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و اسباب و اثاثیه به حادثه دیدگان استان گلستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی استان گلستان اظهار کرد: در شهر آق قلا ۴۸۰۰ خانه و در گمیشان ۱۲۶۸ خانه تاکنون بازدید و حدود ۲۰۰۰ واحد مسکونی غیرقابل سکونت تشخیص داده شده است که در کارگروه بازسازی و نوسازی استان تصمیماتی برای این موارد گرفته‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل ۱۴ ستاد معین در شهرستان‌های استان گلستان برای ارزیابی مناطق آسیب دیده شهری و روستایی این استان، گفت: پرداخت تسهیلات به ۱۷ هزار و ۸۰۹ واحد شهری و روستایی آسیب دیده از سیل در استان گلستان بزودی آغاز می شود.

به گفته معاون وزیر کشور در شهرهای گمیشان و بندرترکمن آبگرفتگی در سطح شهر وجود ندارد و در برخی از محلات شهر آق‌قلا آبگرفتگی وجود دارد که آن هم بزودی رفع می‌شود.

جمالی نژاد گفت: در خصوص راه‌های شهری و روستایی نیز فقط مسیر دسترسی از سه‌راهی‌یساقی به بندرترکمن مسدود است و تمامی راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان گلستان باز و رفت و آمد در جریان است.

وی افزود: در استان گلستان ۲۰ مدرسه تخریب شده و حدود ۳۰۰ مدرسه نیز نیازمند تعمیر هستند که اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان برای جبران آن برآورد شده است. در روستاهای استان نیز ۴۰ روستا از سیل اخیر آسیب دیده است که ۴۴۰ خانوار در معرض تهدید با تمهیدات پیش‌بینی شده استان جابه‌جا شدند.

کد خبر 374794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.