اصفهان به "خود دریافت بازیافت" مجهز می‌شود

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از خریداری دو دستگاه RVM"خود دریافت بازیافت" خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها بطری‌های پلاستیکی را از شهروندان دریافت کرده و در ازای آن هدیه می‌دهند.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشاد مستاجران با اشاره به کسب عنوان غرفه برتر سازمان پسماند در دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود دوماه پیش، از سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان دعوت شد که به عنوان مسئول کمیته پسماند در این همایش حضور یابد که در این راستا از همان زمان سازمان مدیریت پسماند کمیته‌ای تشکیل و آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه در این کمیته از صاحب نظران و کارشناسان و اساتید کشوری دعوت و نشست‌های تخصصی تشکیل شد، افزود: روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نیز در همایش دانشگاه سبز دو نشست با حضور کارشناسان و با محوریت مدیریت پسماند برگزار شد.

مستاجران با بیان اینکه در نمایشگاه همایش بین المللی دانشگاه سبز، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان غرفه‌ای با عنوان این سازمان برگزار کرد ، ادامه داد: در این غرفه فعالیت‌ها، اقدامات و دستاوردهای سازمان مدیریت پسماند به نمایش گذاشته شده که بخشی از فعالیت‌ها صورت گرفته و بخشی از آنها در حال انجام است.

وی افزود: تلاش کردیم در همایش بین المللی دانشگاه سبز از نظر علمی و اجرایی حضوری فعال داشته باشیم زیرا معتقدیم باید بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها ارتباط و تعامل باشد.

 بطری های پلاستیکی را تحویل دهید، هدیه بگیرید

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از خریداری دو دستگاه RVM( خود دریافت بازیافت) به قیمت هر کدام ۸۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها بطری‌های پلاستیکی را از شهروندان دریافت کرده و در ازای آن هدیه می‌دهد، این دستگاه خارجی است، اما برای نخستین بار در کشور نمونه ایرانی آن نیز ساخته شد و سازمان مدیریت پسماند اصفهان با قیمت یک سوم نمونه خارجی آن را خریداری کرده است.

وی با بیان اینکه سازنده مخازن زیرزمینی یکی از شرکت‌هایی است که در غرفه نمایشگاهی مدیریت پسماند حضور دارد، ادامه داد: این شرکت، مخازن زیرمینی تولید کرده که در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها که نیاز به زیبایی دارد، زیر زمین قرار می گیرد و فقط دریچه آن روی زمین دیده می شود، این مخازن هوشمند با اشاره افراد به صورت خودکار عمل کرده و پسماند تر و خشک را به طور جداگانه دریافت می کند، قیمت هر دستگاه ۲۵ میلیون تومان است.

مستاجران تصریح کرد: رعایت مسائل زیست محیطی به ویژه مدیریت پسماند و بازیافت همیاری شهروندان را می‌طلبد و در حقیقت برای تحقق اهداف والای زیست محیطی به مشارکت و همکاری شهروندان نیاز است.  

وی خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی و آموزشی در خصوص مدیریت پسماند در سال جاری نیز به طور گسترده‌تری در راستای فرهنگ سازی زیست محیطی انجام خواهد شد زیرا تحقق اهداف نیازمند آگاهی و همکاری شهروندان است. 

کد خبر 374726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.