ما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

رییس قوه قضاییه گفت: دشمن سعی دارد با تهدید و تحریم به جمهوری اسلامی فشار بیاورد از همین رو ما باید تهدید دشمن را به یک فرصت تبدیل کنیم همچنان که در دفاع مقدس انجام شد.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز_چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۸_ در دیدار با جمعی از نخبگان، دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: باید به دنبال یک ارتباط مؤثر بین دانشگاه‌ها و امور اجرایی باشیم.

وی افزود: در عدالت نگاهمان نباید فقط به موضوع قضا باشد بلکه عدالت به عنوان گسترده‌ترین و فراگیرترین مفهموم در مفاهیم اسلامی بعد از توحید مطرح است و هیچ مفهومی به این فراگیری نیست.

رییسقوه قضائیه با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر کشور ادامه داد: ایران اسلامی ۳ هزار کیلومتر ارتباط با ساحل دارد که متأسفانه به خوبی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود این در حالی است که برخی از کشورهای اروپایی حدود ۵۰ در صد درآمدشان مبتنی بر اقتصاد دریا است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف از جمله، اقتصاد دریا و محصولات کشاورزی متنوع بیان داشت: آیا با توجه به این همه استعداد مادی و معنوی و این همه نیروی متراکم جوان درست است که در این استان فقر وجود داشته باشد.

آیت الله رئیسی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در استان سیستان و بلوچستان داریم که یکی از افتخارات حوزه علم و فرهنگ نظام اسلامی است و واقعاً قابل افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد، تصریح کرد: باید با انجام کارهای دانش بنیان در دانشگاه‌ها خام فروشی‌ها را به سمت تولید محصولات دارای ارزش افزوده سوق دهیم.

رییس قوه قضائیه اظهار داشت: موارد مختلفی در کشور و در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که می‌توان با کارهای علمی برای آنها ارزش افزوده ایجاد کرد و سپس آنها را صادر کرد که خرما و محصولات کشاورزی یکی از آن موارد است.

وی ضمن تعریف عدالت گفت: اگر هر چیزی در جای خودش باشد ما شاهد فقر نخواهیم بود زیرا فقر یک پدیده اجتماعی است که دست ساخته بشر است یعنی اگر ما با عدالت با مواهب الهی رفتار کنیم و توزیع ثروت، ظرفیت‌ها و امکانات با عدالت باشد ما در جامعه شاهد فقر نخواهیم بود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه فقر محصول عملکرد بشر است، تصریح کرد: عدالت یعنی هر چیزی در جای خودش باشد و در پرتو عدالت است که بسیاری از استعدادها رشد می‌کند و بسیاری از ظرفیت‌ها به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عدالت موجب شیرین شدن کام همگان در همه زمینه‌ها می‌شود، افزود: موضوع تبعیض از موضوع‌های بسیار ناپسندی است که شرع ما با آن مخالف است و انقلاب ما و نظام ما نیز اساساً یک نظام ضد تبعیض است.

رییس قوه قضائیه ادامه داد: ما می‌توانیم در پرتو استفاده مناسب از علم، دانش و فناوری و همینطور شکوفا کردن ظرفیت‌های داخلی زمینه رونق تولید در کشور را ایجاد کنیم.

وی گفت: رونق تولید زمانی در کشور محقق می‌شود که دانشگاه در کنار کارخانه و صنعت باشد و کارخانه نیز از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه در دستگاه قضائی هم باید ارتباط با دانشگاه‌ها و محافل علمی برقرار باشد، بیان داشت: این ارتباط زمینه را برای تسهیل در امر قضاوت ایجاد می‌کند که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: دشمن سعی دارد با تهدید و تحریم به جمهوری اسلامی فشار بیاورد از همین رو ما باید تهدید دشمن را به یک فرصت تبدیل کنیم همچنان که جوانان ما در دفاع مقدس این کار را به خوبی انجام دادند.

رییس قوه قضائیه ادامه داد: رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی نشان دادند که ما می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر نیز امکان اینکه با تکیه بر هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نیروی جوان فرهیخته متدین دلسوزمان تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم وجود دارد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: نیروهای فرهیخته ما حاضرند شب و روز کار کنند تا کشورشان سربلند باشد و عزتمان حفظ شود فقط باید میدان و زمینه را برای آنها آماده کرد و ما هم به عنوان دستگاه قضائی حامی این نگاه هستیم.

کد خبر 374692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.