به کودک سپاهانی در آزادی چه گذشت؟

داوود کریمی می‌گوید که نمی خواسته که به ورزشگاه آزادی برود، اما پسرش او را متقاعد کرده که به دیدار سپاهان و پرسپولیس برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعه -۶ اردیبهشت‌ماه- دیدار سپاهان و پرسپولیس با میزبانی قرمز پوشان پایتخت در هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال برگزار شد. جدای از نتیجه بازی، این دیدار با اتفاقات ناخوشایندی همراه بود و تشویق از تیم محبوب در سکوهای آزادی جای خود را با خشونت عوض کرد و با یک کشته و ۲۵۰ زخمی صحنه‌های ناراحت کننده‌ای در فوتبال رقم زد.

در این بین عکسی از "علی کریمی" کودک سپاهانی در فضای مجازی پخش شد که بغض غیرقابل وصفی در چهره او نمایان بود. نونهالی که می‌خواست تنها از تیم محبوب خود حمایت کند اما نمی‌دانست آن روز باید برای حفظ تن تلاش کند تا از آزادی جان سالم به درببرد.

داوود کریمی پدر این کودک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اتفاقات ورزشگاه آزادی گفت: همیشه در همه ورزشگاه‌ها بین طرفداران کمی تنش وجود دارد، اصل درگیری‌هایی که در آزادی اتفاق افتاد از جایی شروع شد که از جانب هواداران پرسپولیس سنگ و صندلی پرتاب شد و هواداران سپاهان به سمت در ورودی ورزشگاه رفتند و با ماموران درگیر شدند.

به پسر ۱۰ ساله‌ام رحم نکردند

وی ادامه داد: زمانی که هواداران به سمت بالای جایگاه می‌رفتند من سرجایم نشسته بودم و دیدم که نیروی انتظامی با تمام قوا هواداران سپاهان را به عقب می‌برد، به پسر ۱۰ ساله من هم رحم نکرند؛ یک‌بار با باطوم به او آسیب رساندند و بار دیگر با پرتاب صندلی؛ دماغش زخمی شد و همان‌طور که درعکس مشخص است پایش آسیب دید.

این هوادار سپاهان گفت: به قسمت پایین ورزشگاه که رفتیم با چشم دیدم که نیروی‌های یگان ورزشگاه به یک هوادار هجوم بردند؛ کاری نداشتند که هوادار بچه است یا پیر، یک پیرمرد ۷۰ ساله در چند قدمی ما بود که نیروی انتظامی به شدت او را با چوب و باطوم زد.

کریمی خاطرنشان کرد: ما به عشق سپاهان رفته بودیم، یکی از دوستانم سؤال کرد که چرا پسرت را به ورزشگاه بردی؟ به او گفتم که من پسرم را نبردم، درواقع پسرم مرا به ورزشگاه برد، چون عاشق سپاهان است.

پرسپولیسی یا سپاهانی، به همشهری آسیب نمی‌زنیم

وی در خصوص درگیری‌های بازی جام حذفی سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد: هواداران پرسپولیسی که برای آن بازی به نقش‌جهان می‌آیند همشهری‌های خود ما هستند و هواداران سپاهان به همشهری‌های خود آسیب نمی‌رسانند.

کریمی در پاسخ به این سؤال که دوباره با "علی" به ورزشگاه می‌برید یا خیر؟ خاطرنشان کرد: من نمی‌خواستم به ورزشگاه بروم اما پسرم گفت اگر تو نیایی من با یکی از اقوام می‌روم و درنهایت مجبور شدم او را همراهی کنم. پسرم از ورزشگاه خاطره بدی ندارد اما شاید این اتفاق تا آخر عمر در ذهنش باقی بماند.

سپاهانی‌ها زیر فشار سنگ و صندلی بودند

کریمی ادامه داد: هواداران سپاهان حرکت غیراخلاقی نکردند به‌جز چند نفر، آن‌ها تحت فشار سنگ و صندلی‌هایی که از طرف تماشاگران پرسپولیس پرتاب می‌شد رفتارهایی انجام دادند و این اینکه می‌گویند برخی از حرکات هواداران سپاهان به این فشارها ربطی نداشته، دروغ است.

وی خاطر نشان کرد: تنش اولیه وقتی شروع شد که قبل از بازی هواداران پرسپولیس بالای سر هواداران سپاهان نشستند. درگیری در همه بازی‌ها هست چه داخل کشور و چه خارج از کشور اما به این شکل نبوده که ماموران نیروی انتظامی طرفدار یک تیم را بزند و به طرفدار تیم مقابل کاری نداشته باشد.

کریمی گفت: چرا فقط هواداران سپاهان را می‌سوزانند؟ چرا یک عده طرفدار پرسپولیس آن بالا نشسته و از تیم محبوبشان حمایت می‌کنند؟ چرا هواداران پرسپولیس باید بالای سر جایگاه هواداران سپاهان بنشینند و کسی چیزی نگوید؟ این‌ها سوالاتی است که در ذهن همه هواداران سپاهانی ایجاد شده است که امیدوارم مسئولان زی ربط پاسخ مناسبی به آن بدهند.

اگرچه به گفته کریمی در حال حاضر وضعیت جسمانی علی خوب و از سلامت جسمانی برخوردار است، اما شاید همان‌طور که پدرش می‌گوید حوادث تلخ حواشی این دیدار همیشه در ذهنش بماند...

کد خبر 374611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • امین US ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
    1 0
    مقصر اصلی مسوولان سپاهان هستند که عرضه دفاع از طرفداران سپاهان را ندارند