تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس در فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید پلیس را در امر امنیت فضای مجازی، یاری کنیم و در همین راستا از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد آذری جهرمی با انتشار تصویری از پست اینستاگرامی علی اکبر رائفی پور درخصوص جنایت اخیر به وقوع پیوسته در همدان، نوشت: آزادی و امنیت هر دو از حق‌الناس است. یک جنایت وحشیانه و غیر انسانی رخ داده است، هر انسانی با شنیدن چنین خبری، متاثر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها هم هر از چندگاهی اخباری از اینگونه جنایات منتشر می‌شود، اما عموما بررسی می‌کنند که عوامل ریشه‌ای چه بوده است. مثلا اسلحه چگونه به این راحتی در دسترس این فرد بوده؟ انگیزه‌اش چه بوده؟ و سپس در آن مواضع اصلاحاتی انجام می‌دهند. نگاهی اگر به صفحه این جنایتکار بیاندازید، نژادپرستی در آن موج می‌زند. ساده انگارانه است همه علل ریشه‌ای را رها کنیم و صرفا انتشار خبر جنایت در شبکه‌های اجتماعی را معادل همه علل بدانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به یکی از دستاوردهای فضای مجازی اظهار کرد: همین که امروز، شما مطالبه می‌کنید و من مسئول پاسخ می‌دهم و افکار عمومی قضاوت می‌کند، از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی است، اسمش گزارش به مردم است نه شوآف و البته مردم فرق این دو را خوب می‌دانند.

جهرمی عنوان کرد: صدالبته ما باید پلیس را در امر امنیت در فضای مجازی، یاری کنیم. از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم.

کد خبر 374322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.