۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
چشمه‌ای که عشق بود

هفتم اردیبهشت زاد روز زاون قوکاسیان، مدرس،منتقد و پژوهشگر سینمای اصفهانی است.در این روز از فیلم مستند زندگی او با عنوان “چشمه زاون” به کاگردانی زهرا نیازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکران مستند بلند زندگی زاون قوکاسیان در پردیس سینمایی ساحل اصفهان آغاز شد؛ در این مراسم نویسندگان و هنرمندان اصفهانی نظیر علی خدایی، میثم کیان، محمد رحیم اخوت و جمعی از دانشجویان مرحوم قوکاسیان حضور داشتند.

ساخت این مستند بیش از چهارسال زمان برده است و برای تهیه آن از تصاویر آرشیوهای شخصی استفاده شده است که برای اولین بار در این فیلم به نمایش درآمدند.

زهرا نیازی، کارگردان این مستند که خودش یکی از دانشجویان سابق زاون قوکاسیان بوده است، در صحبت‌های پیش از آغاز فیلمش گفت:”من با زاون در مورد ساخت این مستند حرف زده بودم و او در جریان این فیلم بود؛ قرار بود بعد از بازگشت سفرش از وین، کار ساخت فیلم را آغاز کنیم، اما او دیگر سرپا نشد و فیلم داستان دیگری به خود گرفت و به همین علت ساخت فیلم بسیار طولانی شد.

او ادامه داد: همه ما معتقدیم که زاون،عشق بود. اوخودش را برای سینما و دانشجویانش وقف کرد.مراسم رونمایی این فیلم در سینما ساحل یک اتفاق بزرگ برای من است؛ این سینما محلی است که همه سینما دوستان اصفهانی با آن خاطرات خوشی دارند؛از برگزاری جشنواره فیلم کودک به سردبیری خود زاون تا پاتوق فیلم اکران فیلم های آزاد و خود من نیز تعلق خاطر خاصی به این سینما دارم.

همچنین یکی از دانشجویان زاون قوکاسیان نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: وضعیت اصفهان  برای فیلمسازی اسف بار است، اما من از زاون یاد گرفتم که در این شرایط دوام بیاورم و برای شهرم کاری کنم.

او ادامه داد: اگر زاون را نمیشناختم، سینما را در همان سال‌های اولیه رها کرده بودم، اما او به همه دانشجویانش یاد می‌داد که در همین شرایط کار کنند برای افرادی که فیلم و سینما را دوست دارند و از اصفهان بیرون نمی‌روند؛ زاون به ما یاد داد همه می‌توانند در شرایط خوب کار کنند اما در شرایط سخت است که اثر دارای ارزش خواهد شد.

کد خبر 374249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.