یادنامه استاد "محمدباقر کتابی" رونمایی می‌شود

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان گفت: یادنامه استاد محمدباقر کتابی همزمان با هفته فرهنگی اصفهان و در نخستین سالگرد درگذشت ایشان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، الهه رضایی درباره برنامه‌های مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در هفته فرهنگی اصفهان اظهار داشت: مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان و دفتر تخصصی ادبیات وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان دو ویژه‌برنامه در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌کند.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی قلمستان افزود: مراسم رونمایی از یادنامه مرحوم استاد محمدباقر کتابی مفسر قرآن و نهج‌البلاغه و استاد ادبیات دانشگاه اصفهان ساعت ۱۷ روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این یادنامه شامل مجموعه مقالاتی است که دوستان، شاگردان، اطرافیان و همکاران مرحوم کتابی به ایشان تقدیم کرده‌اند.

رضایی تصریح کرد: نهج‌البلاغه، مثنوی، رجال اصفهان، تاریخ اصفهان و اخلاق محورهای موردعلاقه مرحوم کتابی در طول زندگی علمی ایشان بود و مقالات دوستان، شاگردان، اطرافیان و همکاران آن مرحوم در این حوزه‌ها به همراه مقالاتی که درباره زندگی، سیره، آثار و تألیفات مرحوم کتابی به رشته تحریر درآمده، توسط دفتر تخصصی ادبیات و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گردآوری شده و به چاپ رسیده است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اضافه کرد: سخنرانان مراسم رونمایی از یادنامه استاد کتابی از شاگردان و همکاران ایشان هستند و این اثر در حضور خانواده آن مرحوم رونمایی خواهد شد.

رضایی درباره دیگر برنامه مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان در هفته فرهنگی اصفهان گفت: کلیپ‌هایی از شعرخوانی شاعران با لهجه اصفهانی آماده کرده‌ایم که از ۳ تا ۹ اردیبهشت ماه و همزمان با هفته فرهنگی اصفهانی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این کلیپ‌های کوتاه شعرایی از اصفهان، شهرضا و خمینی‌شهر به شعرخوانی با محوریت فرهنگ عامه اصفهان پرداخته‌اند.

گفتنی است، مرحوم محمدباقر کتابی در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در اصفهان چشم به جهان گشود. وی نزد افرادی چون محمد مهریار، میرزا ابوالفضل همائی، حاج رحیم ارباب، حاج میرزا علی آقا شیرازی، آیت‌اله حاج شیخ مهدی نجفی، آیت‌اله حسین خادمی و آیت‌اله سید عبدالحسین طیب شاگردی کرد. این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه و استاد پیشکسوت ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان صبح روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۷ و در سن ۹۵ سالگی به دیار حق شتافت.

کد خبر 374212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.