تشدید بحران بیکاری با گرایش جوانان به مشاغل اداری

دهاقان – نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل بیکاری و افزایش مشکل اشتغال جوانان، گسترش تفکر پشت میزنشینی است، جوانان تحصیل کرده در دانشگاه‌ها به شغل‌های غیراداری گرایش ندارند و ارتقاء مدارک تحصیلی نیز این وضعیت را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سمیه محمودی امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: یکی از دلایل بیکاری و افزایش مشکل اشتغال جوانان، گسترش تفکر پشت میزنشینی است، جوانان تحصیل کرده در دانشگاه‌ها به شغل‌های غیراداری گرایش ندارند و ارتقاء مدارک تحصیلی نیز این وضعیت را تشدید می‌کند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تشویق جوانان به حرفه‌آموزی، اظهار کرد: مسئولان باید زمینه اشتغال جوانان را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع، معادن و خدمات فراهم کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون "ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان" گفت: یکی از مهمترین اهداف نمایندگان مردم از وضع این قانون، دفاع از موقیعت‌های اشتغال جوانان و ایجاد بستر مناسب برای حضور آنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

محمودی تأکید کرد: جوانان باید به ارزش‌های انقلاب وفادار و مسئولان هم باید زمینه فعالیت جوانان توانمند را فراهم و از بازنشستگان برای کارهای مشورتی استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دهاقان، تصریح کرد: بیشترین سهم آب از رودخانه شور برداشت می‌شود، اما باید برای استفاده از حقابه مردم این شهرستان از این محل، الگوی صحیح مصرف اجرا شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ردیف اعتبار ملی برای اجرای طرح احداث فاضلاب این شهرستان، افزود: عملیات اجرایی این پروژه پس از تکمیل طرح آبرسانی از تصفیه‌خانه مبارکه با استفاده از تسهیلات تبصره (۳) قانون "ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری"‌ آغاز می شود.

محمودی با اشاره تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور وجود دارد، اما همه افراد باید توان خود را برای رفع مشکلات به کار ببرند.

کد خبر 374175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.