۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
۴۰ درصد مدارس فولادشهر فرسوده است

لنجان- مدیر آموزش و پرورش فولادشهر گفت: آمار ارائه شده نشان می‌دهد ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی این شهر فرسوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سیدضیاء موسوی در نشست شورای آموزش و پرورش بخش فولادشهر، اظهار کرد: وضعیت فضای آموزشی در این شهر نگران‌کننده است تا جایی که براساس ارزیابی انجام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، فولادشهر از نظر کمبود فضاهای آموزشی به عنوان نقطه بحرانی اعلام شده است.

وی مهاجرپذیر بودن را از ویژگی‌های جمعیتی فولادشهر برشمرد و افزود: آموزش و پروش این شهر آسیب‌های زیادی را از این جهت متحمل شده است تا جایی که اخیرا ۴۰ دانش‌آموز از مناطق سیل‌زده به جمعیت دانش‌آموزی آن اضافه شده است.

مدیر آموزش و پرورش فولادشهر تصریح کرد: هدف این اداره تنها جلب رضایت مردم و افزایش اعتماد آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اما چنانچه اقدامات فوری درخصوص رفع کمبود فضاهای آموزشی این منطقه انجام نشود با چالش‌های متعدد مواجه می‌شویم.

موسوی با اشاره به تلاش شرکت عمران فولادشهر برای ساخت مدرسه در ناحیه دو این شهر، اظهار کرد: اجرای پروژه مسکن‌مهر فولادشهر و اسکان خانواده‌ها در ناحیه دو، نگرانی در خصوص کمبود فضاهای آموزشی را افزایش داد، اما در سال ۱۳۹۷ با تلاش این شرکت شش واحد آموزشی جدید احداث شده و دو مدرسه نیز در سال جاری افتتاح می‌شود.

وی از اشتغال به تحصیل ۲۱ هزار دانش‌آموز در ۸۷ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی فولادشهر خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به این تعداد اضافه شود.

مدیر آموزش و پرورش فولادشهر با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی منجر به دو نوبته شدن ۶۰ درصد مدارس این شهر شده است، خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه شده ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی فولادشهر فرسوده است و با وضعیت موجود در سال تحصیلی آینده به ۹ مدرسه جدید نیاز است.

موسوی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف مدارس محلات B۶ و B۴ این شهر شد و افزود: تعیین تکلیف فضاهای بلااستفاده شهری، بخشی از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش این شهر را کاهش می‌دهد.

کد خبر 374163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.