دریافت مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان از دریافت مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خبر داد و گفت: شهرداری اصفهان در تلاش است از اوراق مشارکت که جزء برنامه‌ها و قانون دولت است برای اجرای پروژه‎های عمرانی به خصوص در قطار شهری استفاده کند.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در سال گذشته شهرداری اصفهان با تحقق ۸۸ درصدی بودجه سالانه خود توانست در بین کلان‌شهرهای کشور رتبه نخست را از نظر تحقق بودجه به دست آورد و سال خوبی را پشت سر بگذارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های اندیشیده شده و تدابیر مدیریت شهری اصفهان، خوشبختانه در سال گذشته بدهی های پیمانکاران، طلبکاران و سایر امور پرداخت شد و در حال حاضر شهرداری اصفهان در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: به هر حال در بخش اقتصاد کشور با مشکلاتی مواجه هستیم که البته این مشکلات حتی در سال گذشته نیز وجود داشت، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که در بخش اقتصادی شهرداری به کمک اعضای شورای شهر انجام شد، توانستیم بر مشکلات فائق آمده و بودجه را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه سال‌جاری شهرداری اصفهان با ۳۷ درصد افزایش به رقم چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم در پایان سال این بودجه را محقق کنیم.

طهرانی تاکید کرد: شهرداری اصفهان بخشی از بودجه‌های جاری خود را کاهش داده و این یک موفقیت است که می‌تواند زمینه افزایش درآمد را در سال ۹۸ فراهم کند، البته درآمدهای جدیدی برای شهرداری پیش‌بینی شده و به تأیید شورای شهر اصفهان رسیده است.

وی با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر، گفت: شهرداری اصفهان می‌کوشد تا از اوراق مشارکت که جزء برنامه‌ها و قانون دولت است، برای اجرای پروژههای عمرانی به خصوص در قطار شهری استفاده کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سال‌جاری مجوز انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را دریافت کرده و به زودی این اوراق را منتشر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در دوره گذشته به هر دلیلی از نظر نیروی انسانی، خدمات موتوری و بسیاری از مسائل دیگر گسترش بی رویه‌ای پیدا کرده بود، اظهارکرد: در سال ۹۷ شهرداری اصفهان ۶۵۰ نیرو را تعدیل یا بازنشسته کرد و یا از خدمت آنها در بخش‌های دیگر استفاده کرد.

طهرانی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در سال گذشته ۱۴۰ خودرو را از چرخه امور اداری شهرداری خارج و بسیاری از هزینه‌ها در قالب برگزاری مناقصه‌ها را کنترل کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترک تشریفات مناقصه در شهرداری اصفهان به ندرت وجود دارد و امکان حضور تمام افرادی که علاقه و توانایی شرکت در مناقصه‌های شهرداری را دارند، فراهم شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان از کاهش ۲۰ درصدی هزینه‌های شهرداری اصفهان در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان و چگونگی کاهش هزینه‌ها در گزارش تفریغ بودجه با عدد و رقم به شهروندان ارائه خواهد شد.

کد خبر 374137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.