کارگران از ارکان اصلی رونق تولید هستند

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: چرخ اقتصاد، صنعت و تولید کشور به دست کارگران می چرخد و این قشر زحمتکش همواره نقش ارزنده ای در سازندگی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی فولادشهر با اشاره به لزوم توجه به جامعه کارگری اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره سپاسگزار جامعه کارگری بوده است، چراکه باوجود تلاش و برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد مشکل از سوی کارگران، مجموعه کارگری کشور در سخت‌ترین شرایط و در مشکل‌ترین مراحل با نظام اسلامی همراهی کرده و با تحمل سختی‌ها به کشور خدمت کرده است.

وی افزود: چرخ اقتصاد، صنعت و تولید کشور به دست کارگران می‌چرخد و این قشر زحمتکش همواره نقش ارزنده‌ای در سازندگی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن داشته و دارند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: باتوجه به تاثیرگذاری بالای جامعه کارگری، لازم است کارگران همواره مورد تکریم و احترام قرار بگیرند و به موضوع دستمزد و حفظ امنیّت شغلی آنان بیشتر توجه شود و با جلوگیری از واردات بی‌رویه، زمینه رونق تولید و افزایش بهره‌وری فراهم شود.

سرافراز ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و اگر این شعار محقق شود، تصمیم‌های سردمداران آمریکایی و صهیونیستی درباره نفت و مسائل اقتصادیِ دیگر، تأثیرگذار نخواهد بود.

وی گفت: دشمنان ۴۰ سال است که علیه ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی توطئه‌های مختلف را طراحی می‌کنند، اما به مدد الهی و عنایات امام زمان(عج) تا امروز دشمنان در رسیدن به اهدافشان ناکام مانده‌اند.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: آمریکایی‌ها با تمرکز بر مسائل اقتصادی به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران هستند، اما باید بدانند ملت بزرگ ایران در مقابل شیطان بزرگ هیچگاه به زانو در نخواهد آمد و قطعاً این تلاش آمریکایی‌ها هم به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.

سرافراز با اشاره به سفر دو روزه نخست‌وزیر پاکستان به ایران، تصریح کرد: عمران خان در سفر، دو هدف مهم را مد نظر داشت؛ نخست مسایل امنیتی و دوم مسایل اقتصادی، در بعد مسائل امنیتی، دو کشور ایران و پاکستان باتوجه به مرز طولانی باید ناامنی‌های ایجاد شده توسط گروه‌های تروریستی را برطرف و نسبت به خطوط مرزی کنترل بیشتری انجام دهند و برای مقابله با ناامنی و تروریست‌ها، نیروی مشترک واکنش سریع تشکیل دهند.
وی افزود: در عرصه اقتصادی نیز دو طرف نسبت به افزایش روابط تجاری و اقتصادی توافق کردند، قطعاً آمریکا و عربستان از نزدیکی اسلام آباد و تهران خوشحال نیستند و سعی می‌کنند در این زمینه مانع تراشی کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این دیدار تأکید کردند که روابط دو کشور ایران و پاکستان علی‌رغم مخالفت دشمنان، باید گسترش یابد.

امام جمعه فولادشهر یادآور شد: دولت عربستان در جدیدترین اقدام ضد حقوق بشری خود، ۳۷ نفر ازجمله ۳۲ شیعه این کشور را به جرم فعالیت تروریستی اعدام کرد، این مسئله بسیار خطرناک است چراکه این ۳۲ شیعه تنها به جرم شیعه بودن با اتهام حمایت از تروریسم اعدام شده‌اند.

سرافراز تصریح کرد: رژیم سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آلسعود را تحت عناوین مبارزه با تروریسم اعدام می‌کند، به عنوان نمونه شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین مخالفان آل‌سعود بود که سال ۱۳۹۳ به همین بهانه اعدام شد.

وی ادامه داد: در دادگاه‌های عربستان، شیعیان حتی از داشتن وکیل نیز محروم هستند و بدون تفهیم اتهام، سال‌ها در زندان به سر می برند، حتی در مرحله محاکمه نیز معمولا قضات سعودی به دفاع شیعیان از خود توجهی نکرده و شدیدترین احکام را علیه آن‌ها صادر می‌کنند.

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: نکته بسیار مهم در مورد جنایت‌های عربستان در مورد شیعیان و نقض‌های گسترده حقوق بشری این افراد است، آمریکا که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد نه تنها در برابر سرکوب و اعدام شیعیان عربستان موضع نگرفته، بلکه حتی به گون‌های آل سعود را تشویق به این کار می‌کند.

سرافراز با بیان اینکه حقوق بشر تنها دستاویزی برای غرب جهت تحقق منافع است، گفت: فاصله کوتاه میان استقبال سعودی از تصمیم ترامپ درخصوص عدم تمدید معافیت هشت کشور در خرید نفت ایران و قول مقامات سعودی مبنی بر جبران خلا ناشی از حذف ایران از بازار نفت بین‌المللی با اعلام اعدام ۳۷ نفر در سعودی بسیار تامل برانگیز است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله کوتاه و چند ساعتی میان این دو مسئله می‌توان با اطمینان گفت که در این میان معامله‌ای نانوشته و ذکر نشده میان ترامپ و بن سلمان صورت گرفته باشد. 
امام جمعه فولادشهر گفت: منافع ترامپ ایجاب می‌کند که جنایت‌های عربستان را محکوم نکرده و حتی به دفاع از آن‌ها اقدام کند و به صراحت هم اعلام کرده که منافع خود را به دلیل مسائل حقوق بشری با عربستان به خطر نخواهد انداخت.

کد خبر 374107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.