کارگران نقش مهمی در تحقق رونق تولید دارند

مبارکه - امام جمعه مبارکه با اشاره به نقش مهم کارگران در تحقق رونق تولید گفت: رشد اقتصادی کشور در گرو حمایت از تولید و کارگران به عنوان فعالان عرصه تولید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، حجت الاسلام سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: کارگران مایه عزت و سرافرازی کشور هستند و در به حرکت در آوردن چرخ اقتصادی ایران نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با تبریک ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر از مسئولان خواست تا چنان که رهبری فرمودند، در کنار گرامیداشت تلاش های این قشر، مشکلات آنها را هم مد نظر قرار داده و برای برطرف کردن آن تلاش کنند.  

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: اسلام نه تنها برای کار کردن ارزش قائل است بلکه برای کارگر و کارفرما نیز حق و حقوق و جایگاه ویژه ای را تعریف کرده است.  

وی گفت: توجه به قشر کارگر یکی از پیام های اصلی شعار سال است و با حمایت از کالای ایرانی می توان کارگران را مورد حمایت قرار داد.

امام جمعه مبارکه عنوان کرد: در شعار رونق تولید که رهبر معظم انقلاب برای امسال برگزیدند، پیام های زیادی وجود دارد که باید توسط مردم و مسئولان مورد توجه واقع شود.  

وی همچنین ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مطهری را یادآور شد و گفت: اگر معلم نباشد، دانش و سوادی وجود نخواهد داشت و جامعه را تاریکی دربر می گیرد.  

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ارزش معلم و علم آموزی عنوان کرد: معلمی ارزشمند است، آنها در مسیر پیامبر (ص) گام برمی دارند و بر گردن همه ما حق دارند که بر این اساس همه باید آنها را مورد تکریم قرار دهند، اما در مقابل، معلمان نیز باید شأن خود را حفظ کنند.  
امام جمعه مبارکه با اشاره به روز شوراهای اسلامی، هدف از تشکیل شوراها را رسیدگی به مشکلات مردم عنوان کرد و گفت:ثمره دستیابی به اهداف شوراها این است که اعتماد عمومی که سرمایه ارزشمندی است محقق شود.  

وی شوراها را زمینه ساز پیشرفت کشور خواند و افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها خدمت به مردم، توجه به معماری اسلامی و انتخاب شهرداران و دهیاران دارای تخصص لازم همراه با صلاحیت های دینی و انقلابی را سرلوحه کار خود قرار دهند.  

کد خبر 374106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.