سالن سوره حوزه هنری به بخش خصوصی واگذار شد

خصوصی شدن حوزه هنری آمادگاه و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه، امیدها به احیای قدرت هنر در اصفهان را زنده کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر روز گذشته _ پنجشنبه پنج اردیبهشت ماه_ در حوزه هنری اصفهان مراسم بازگشایی سالن سوره توسط بخش خصوصی و نیز تجلیل از سه هنرمند اصفهانی انجام شد.
در این مراسم رییس حوزه هنری اصفهان گفت : چون اصفهان مهد هنر است، هر کس در اصفهان مسئولیتی در حوزه هنر می‌گیرد، مسئولان باید مجاهدانه تلاش کنند، اما متاسفانه بودجه مالی برای فعالیت‌های هنری بسیار محدود است و این دست ما را برای ایجاد زیرساخت‌ها بسته است.
احمدی فر افزود: از این رو برای ایجاد زیرساخت به بخش‌های خصوصی روی آوردیم و تصمیم بر آن شد حوزه هنری واقع در آمادگاه به گروه برهان داده‌شود تا این گروه فعالیت‌های زیر ساختی برای هنر اصفهان را در این مکان انجام دهند.
وی ادامه‌داد: افق بعدی ما ایجاد یک فضای بزرگتر برای هنر است و در این مسیر نیازمند حمایت همه هنرمندان هستیم.
همچنین رییس گروه هنری برهان با اشاره به سرمایه گذاری مناسب برای احیای حوزه هنری اظهار کرد: ما یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احیای حوزه هنری هزینه کردیم تا مکان موجود ایجاد شود.
جعفری با بیان اینکه حوزه هنری جایی برای همه هنرهاست گفت: این فضا جایی برای همه هنر ها اعم از نقاشی و خطاطی و غیره است و امید داریم هنرمندان نیز از آن استقبال کنند.

تجلیل از سه هنرمند پیشکسوت
همچنین در این مراسم از سید احمد مراتب، پیشکسوت آواز؛ حسن اکلیلی، پیشکسوت تئاتر؛ و روبن یروشالمی، پیشکسوت صنایع دستی؛ تجلیل شد.
استاد آواز اصفهانی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم تجلیل گفت: «اگر بر من افتخاری‌ هست،  نوکری اهل بیت است، همه پدران من در حوزه آواز به مردم در جهت تکامل روح انسانی  کمک کرده‌اند و بنده هم به نوبه خودم از سن ۱۴ سالگی کار رادیو را شروع کردم و مفتخرم یکی از استادانم استاد تاج هستند.»
سید احمد مراتب با مرور خاطرات اذان بر بام کعبه گفت: «من بعد از بلال حبشی دومین نفری بودم که بر بام کعبه اذان و اسم امیر مؤمنین(ع) را گفتم و این بزرگترین افتخار برای من بود.»
حسن اکلیلی استاد تئاتر اصفهان  نیز با اشاره به لزوم ایحاد فضای هنری مختص تئاتر بیان کرد: «این‌گونه فضاها که برای همه هنر هاست خوب است اما نیاز به یک فضای خوب مخصوص تئاتر داریم تا بتوان تئاتر را احیا کرد.»
روبن پروشالمی استاد فیروزه کاری نیز با اشاره به خوشحالی از خدمت به مردم اظهار کرد: «بزرگترین عبادت خدمت به مردم است.»

کد خبر 374078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.