مدال نقره آسیا به موسوی رسید

ایوب موسوی به مدال نقره دسته ٩۶ کیلوگرم وزنه برداری آسیا رسید.

به گزارش ایمنا، در ششمین روز از چهل و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ مردان بزرگسال آسیا، سید ایوب موسوی نماینده وزنه برداری کشورمان در گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم به مصاف وزنه برداران صاحب نامی همچون تیان تائو، فارس الباخ و ایلیا ایلین رفت و به مدال نقره دست یافت.

موسوی در حرکت یکضرب ۱۶۶ کیلوگرم، حرکت دو ضرب ۲۰۷ کیلوگرم و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد تا یک مدال برنز و دو مدال نقره دوضرب و مجموع را از آن خود کند.

سید ایوب موسوی در اولین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۱۶۶ کیلوگرمی شد. در دومین مرتبه وزنه ۱۷۱ کیلویی را بالای سر برد ولی داوران به وی خطا دادند. وی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم نشد تا با ثبت رکود ۱۶۶ کیلوگرم مدال برنز را بگیرد.

تیان تائو از چین با مهار وزنه ۱۸۱ کیلوگرم طلا گرفت و فارس الباخ از قطر با ثبت وزنه ۱۷۴ کیلوگرم نشان نقره را به خود اختصاص داد.

موسوی وزنه های ۲۰۵ و ۲۰۷ کیلوگرم را مهار کرد تا مدال برنزش را مسجل کند. در حرکت سوم نتوانست وزنه ۲۲۵ کیلوگرم را مهار کند تا با مجموع ۳۷۳ کیلوگرم به دو مدال نقره دوضرب و مجموع دست یابد.

فارس الباخ وزنه بردار سرشناس و عنوان دار قطری که در حرکت یکضرب با ثبت رکورد ۱۷۴ کیلوگرم به مدال نقره دست یافته بود در حرکت دوضرب سه بار پیاپی وزنه های ۲۲۰، ۲۲۱ و ۲۲۲ را انداخت تا از دور مسابقه خارج شود.

ایلیا ایلین قزاق هم بعد از مدت ها در مسابقات رسمی وزنه می زد آنچنان موفقیت چشمگیری نداشت و در حرکت یکضرب ۱۶۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۱۸۵ کیلوگرم و مجموع ۳۴۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم ایستاد.

تیان تائو، قهرمان جهان و المپیک، سعی داشت رکورد جهان را که در اختیار سهراب مرادی است را به میزان یک کیلوگرم جابجا کند، ولی موفق به مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرم نشد.

رده بندی ۳وزنه بردار برتر دسته ۹۶ کیلوگرم به شرح زیر است:

۱- تیان تائو (چین):یکضرب ۱۸۱ کیلوگرم، حرکت دوضرب ۲۲۰ کیلوگرم و مجموع ۴۰۱ کیلوگرم(سه مدال طلا)
۲- سیدایوب موسوی (ایران): حرکت یکضرب ۱۶۶کیلوگرم، حرکت دوضرب ۲۰۷ کیلوگرم و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم (برنز یکضرب، دو نقره دوضرب و مجموع)
۳- یونگ هان (کره جنوبی): حرکت یکضرب ۱۶۰ کیلوگرم (جهارم) حرکت دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم و مجموع ۳۶۶ کیلوگرم(دو برنز دوضرب و مجموع)

کد خبر 374052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.