حجاب باید به صورت معنایی فرهنگ‌سازی شود

خوانسار- معاون فرماندار خوانسار گفت: باید عفاف و حجاب به صورت معنایی فرهنگ سازی و تبدیل به یک باور شود و رسالت دانشگاه نهادینه کردن باورهای دینی و اعتقادی است تا دانشجویان در دام تفکرات انحرافی قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، عبدالله صانعی امروز (پنجشنبه) در جلسه عفاف و حجاب اظهار کرد: الزام رعایت حجاب و عفاف در مبانی تمام ادیان الهی مختلف کشور وجود دارد.

وی گفت: در شهرستان خوانسار رعایت حجاب در بین بانوان متأثر از فرهنگ غنی دینی بوده و امروزه نیز به عنوان یک الگو و باور عمیق دینی و اعتقادی استمرار دارد.

معاون فرماندار خوانسار با بیان اینکه طومار نویسی و امضا کردن متن طومار از سوی مردان برای اعتراض به بی حجابی زنان منطقی نیست افزود: به جای طومار نویسی، مسئولان و تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر شهرستان می‌توانند حساب شده و حرفه‌ای قضاوت و مطالبه گری کنند و در نتیجه توجیه و راهکاری اساسی برای رفع این موضوع  را بیندیشند.

وی با بیان اینکه خوانسار دارای فرهنگ غنی دینی است و طومار نویسی برای مسائل عفاف و حجاب حساسیت کار را در شهرستان بالا می‌برد متذکر شد: دانشجویان با فرهنگ‌های مختلف در محیط دانشگاهی به تحصیل مشغول هستند البته دانشجویان نسل امروز جامعه هستند و قطعأ تغییر در رفتار را می‌پذیرند.

صانعی با بیان اینکه عفاف و حجاب مایه رشد و بالندگی خانواده و جامعه است و اگر مورد بی‌توجهی قرار گیرد به جامعه لطمه وارد می‌شود تأکید کرد: دانشگاه‌ها به فراخور زمان و متناسب با سن دانشجویان جلسات آگاهی بخشی، توجیهی و روشنگرانه در راستای موضوع عفاف و حجاب برگزار کنند.

وی گفت: باید رعایت عفاف و حجاب به صورت معنایی فرهنگ سازی و تبدیل به یک باور شود و رسالت دانشگاه نهادینه کردن باورهای دینی و اعتقادی است تا دانشجویان در دام تفکرات انحرافی قرار نگیرند.

معاون فرماندار خوانسار با بیان اینکه قضاوت باید معنادار باشد افزود: برای تغییر رفتار اجتماعی برخورد سلبی جوابگو نیست و باید برخورد عالمانه باشد تا تأثیر عمیقی داشته باشد.

کد خبر 373996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.