پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات ساخت ICU گلپایگان

گلپایگان- مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: ۹۰ درصد از عملیت اجرایی پروژه ICU انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، ناصر رستمی امروز (چهارشنبه) در آیین تجلیل از خیرین بخش سلامت، اظهار کرد: هر سال یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت است که شعار امسال هفته جهانی سلامت "مراقبت‌های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" تعریف شده است.

وی گفت: با مشارکت خیرین از نیمه دوم سال ۹۳ تا سال ۹۷ تعداد ۲۵ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به اجرای پروژه‌های بهداشتی در طی یک سال گذشته، گفت: خانه بهداشت روستای نیوان سوق با زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان با کمک خیر والامقام مرتضی زهری بازسازی و نوسازی شده است.

وی افزود: یک واحد مسکونی و ۴ سهم از یک باب مغازه توسط خیر والامقام  فاطمه ولی بگ، پرداخت مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه میکروسکوپ گوش و حلق و بینی بیمارستان امام حسین(ع) از سوی خیروالامقام مرادی، تقبل هزینه خرید تجهیزات خانه بهداشت وانشان از سوی خیران این روستا و همچنین از سوی خیران مبلغ ۸۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به انجمن خیریه بهداشت و درمان پرداخت شده است.

رستمی متذکر شد: پروژه ان ای سی یو با پیشرفت ۹۰ درصد، تکمیل بخش جراحی زنان و ایجاد بخش شیمی درمانی و فعال کردن بخش کلونوسکوپی و آندوسکوپی به صورت دوره ای و تعمیر تجهیزات مورد نیاز مثل میکروسکوپ چشم پزشکی و غیره در حال اجرا هستند.

وی تأکید کرد: اگر به توسعه و پیشرفت کشور و همچنین برون رفت از مشکلات اهمیت قائل هستیم باید فکر و اندیشه بهتری را در کارها لحاظ کنیم تا در نتیجه بتوانیم رقابت بهتری با دنیا داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به اینکه باید سهم  پژوهش در کشور بیشتر شود، گفت: باید نیازها الویت بندی شود و سپس نیازهای اساسی در الویت قرار بگیرند تا پرت منابع نداشته باشیم.

عمل خیر خیران ماندگار خواهد ماند  

در ادامه حسین یارمحمدیان فرماندار گلپایگان با بیان اینکه با توجه به کاهش بودجه از ظرفیت بخش خصوصی باید استفاده شود، اظهار کرد: با توجه به خسارات سیل در کشور و تحریم‌های اقتصادی دولت در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عمل خیر و مثبت خیرین سال‌های متوالی در جامعه ماندگار و تأثیر گذار است، گفت: باید خیران را در کمک به توسعه و پیشرفت پروژه‌ها بسیج کنیم.

به گزارش ایمنا، مرکز بهداشت درمانی روستای نیوان سوق با زیربنای ۱۲۰ متر مربع که با اعتبار ۱۵۰ میلون تومان بازسازی و نوسازی شده بود، افتتاح شد.

کد خبر 373937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.