وظیفه مسئولان در مواجهه با لغو معافیت‌های تحریم نفتی

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان اصفهان راهکارهایی در برابر لغو معافیت تحریم نفتی ایران ارائه داده و معتقد است با افزایش تحریم ها و اتمام معافیت خرید نفت از ایران لازم است دولت با آینده نگری ارقام کمتر اثر بخش را از ردیف بودجه حذف و نهادهای غیر موثر را نیز از نظر بودجه ای به خودشان اتکا دهد.

حیدر علی حجتی با اشاره به برداشتن معافیت‌های تحریم نفتی کشورهای خریدار نفت ایران در یادداشتی برای ایمنا نوشت»  :برداشتن معافیت‌های تحریم نفتی کشورهای خریدار نفت ایران و تنگ تر نمودن حلقه تحریم‌ها نشان از خوی استکباری آمریکا  دارد و چنین رویکردهایی ناشی از تفوق اقتصادی آمریکا در عرصه بین المللی و از طرفی هم حالت نسبتا تک قطبی در جهان است، اما وظیفه مسئولان و نهادهای متولی امور در کشورمان در چنین شرایطی چیست؟

مجلس باید به دور از احساسات و با واقع نگری نسبت به بررسی اثرات روانی و اقتصادی اینگونه تصمیم ها اقدام و برای کم اثر نمودن این شرایط بر کسری بودجه سال جاری شرایطی را به وجود آورد که حذف تخصیص های ارقامی از بودجه آثار تورمی کمتری را بوجود آورد. به ویژه که حذف بودجه های عمرانی خطر افزایش تورم و نرخ بیکاری را در پی خواهد داشت و بالطبع مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراوانی را به وجود خواهد آورد.

  دولت لازم است با آینده نگری متمم اصلاحیه بودجه را تهیه و ارقام کمتر اثر بخش را حذف و نهادهای غیر موثر را از نظر بودجه ای به خودشان اتکا دهد و حمایت مردم را هم با اعتماد سازی جلب کند.

مردم و همه ارگان‌های حکومتی و دولتی هم باید دست در دست هم دهند و چاره اندیشی کنند، ضمن اینکه مردم باید در جریان مقدار بودجه دولت قرار بگیرند و دولت نیز فعالیت های خود را بر اساس میزان اهمیت درجه بندی کند، زیرا امسال تنها حدود ۱۵۰ هزار میلیارد از محل صادرات نفت درآمد برای کشور حاصل شده است، اما با افزایش تحریم ها و اتمام معافیت خرید نفت از ایران، قطعا مقدار زیادی از این بودجه کم خواهد شد. بنابراین دولت می بایست با کار کارشناسی دقیق، منابع بودجه را مطالعه کند و حتی در قالب یک متمم  به موارد بودجه ۹۸، شرایط را به نوعی مدیریت کند که کشور و مردم کمتر در مقابل اقدامات آمریکا ضربه ببینند.»

کد خبر 373804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.