محصولات فرهنگی باید متناسب با نیاز جامعه باشد

لنجان - امام جمعه زرین‌شهر گفت: نخبگان و فعالان فرهنگی بسیاری در لنجان حضور دارند و این شورا باید با استفاده از ظرفیت این افراد و انجام پژوهش و تحقیقات فرهنگی، فضای فرهنگی و اجتماعی شهرستان را مورد تحلیل قرار دهد تا بتوانیم مطابق با نیازها و خواسته‌های جامعه برنامه و محصولات فرهنگی مناسب ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، فرهنگ‌سازی را مقدمه توسعه دانست و اظهار کرد: فرهنگ به عنوان بزرگترین نیاز جوامع انسانی به عنوان عامل پویایی، نشاط و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی به شمار می‌آید.

وی همدلی و هماهنگی در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهرستان در حوزه فرهنگی را یک ضرورت دانست و افزود: امروز باید در زمینه ایجاد فضای همدلی و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف لنجان به ویژه در زمینه امور فرهنگی حرکتی جهادی داشته باشیم، زیرا راه درازی را در پیش داریم و لازم است در این مسیر موازی کاری‌ها به حداقل برسد و ثمره این هماهنگی‌ها، کم شدن هزینه‌ها و بهره‌مندی بهتر مردم از خدمات باشد.

امام جمعه زرین‌شهر تقویت فرهنگ عمومی را نیازمند دانش و وحدت عمل دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تکروی در حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه فرهنگی آسیب‌زا بوده، شورای فرهنگ عمومی به دلیل نوع فعالیت خود به سمت تقویت همدلی و هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف حرکت کرده است.

باقریان ادامه داد: بهره‌مندی از شبکه فعال فرهنگی در قالب کمیته های تخصصی زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمایان شده تا بتوانیم با انجام اقدامات کارشناسی شده و ارائه طرح‌های مختلف، سیاست گذاری‌های دقیق و شفاف در حیطه فرهنگ عمومی داشته باشیم و در این حوزه اثرگذار باشیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال‌های گذشته مصوبات خوبی داشته، اما نیاز است اعضاء آن مسائل و مشکلات فرهنگی شهرستان را اولویت‌بندی کرده و به جای پرداختن به موضوعات پراکنده، حول یک یا چند موضوع مشخص حرکت کنند.

امام جمعه زرین‌شهر گفت: درک و شناخت دقیق از مسائل، موضوعات و معضلات فرهنگی ضروری است، همچنین برای تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ عمومی، داشتن ایده‌های جدید و خلاق نیز لازم است.

باقریان خاطرنشان کرد: نخبگان و فعالان فرهنگی بسیاری در لنجان حضور دارند و این شورا باید با استفاده از ظرفیت این افراد و انجام پژوهش و تحقیقات فرهنگی، فضای فرهنگی و اجتماعی شهرستان را مورد تحلیل قرار دهد تا بتوانیم مطابق با نیازها و خواسته‌های جامعه برنامه و محصولات فرهنگی مناسب ارائه کنیم.

کد خبر 373628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.