گیاهان دارویی

مدیرکل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تبلیغات داروهای طبیعی مشمول ضوابط و مقررات است، گفت: فرآورده‌هایی که در ماهواره تبلیغ می‌شوند شرایط تبلیغ در فضای رسمی را نداشته‌اند و برای سلامت این محصولات هیچ ضمانتی وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، مهناز خانوی در مورد تبلیغات داروهای طبیعی، اظهار کرد: تبلیغات این فرآورده‌ها فقط در صورتی در رسانه مجاز است که از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته باشند.

وی افزود: براساس برگزاری جلساتی با معاونت بازرگانی صداوسیما، مقرر شد که فرآورده‌های شرکت‌هایی که قصد تبلیغات محصول خود را داشته باشند، باید ضمن طی مراحل مشخص، فرآورده مورد بررسی قرار گرفته و اصالت پرونده تولید مشخص شود.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متن تبلیغ داروهای طبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: سازمان غذا و دارو بر واقعی بودن کارکرد محصول تبلیغاتی توجه ویژه دارد و بر همین اساس، فرآیند تبلیغات و صدور مجوز آن تنها برای موارد خاص قابل انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ضمانتی برای سلامت فرآورده‌هایی تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای وجود ندارد، گفت: قطع تبلیغ فرآورده‌ها از شبکه‌های رسمی به این معناست که این فرآورده‌ها امکان گرفتن مجوز برای تبلیغ رسمی را نداشته‌اند و در نتیجه خرید و مصرف این فرآورده‌ها اعم از داروهای چاقی، لاغری و انواع مکمل‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =