وزارت ارشاد در واردات کاغذ تنها نقش راهنمایی و نظارتی دارد

معاون فرهنگی وزیر ارشاد وظیفه کارگروه ساماندهی کاغذ را یک وظیفه نظارتی توصیف کرد.

به گزارش ایمنا، محسن جوادی معاون فرهنگی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه شروع‌ به کار سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره حمایت‌های این معاونت از ناشران کشور بعد از بحران اخیر گرانی کاغذ گفت: در آستانه شروع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سعی کردیم همکاری بیشتری با ناشران داشته باشیم. بعضی ناشران کاغذهای خود را به تازگی تحویل گرفتند.

وی افزود: وزارت ارشاد واردکننده کاغذ نیست بلکه تنها در مقام نظارتی قرار دارد و ما امیدواریم در سایه این راهنمایی و نظارت توزیع کاغذ منظم‌تر از گذشته اتفاق بیفتد.

محسن جوادی با اشاره به واردات کاغذ پیش از دخالت وزارت ارشاد با استفاده از ارز دولتی گفت: در دوره پیش از تشکیل کارگروه کاغذ در وزارت ارشاد، واردات کاغذ با ارز ۳هزار و ۲۰۰ تومان یا مبالغ کمتر و بیشتر از آن انجام شد، اما ما مسئولیت حقوقی در آن نداشتیم. از زمان تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ در شهریورماه گذشته، واردکننده‌ها با نظارت و تایید کارگروه و در خدمت اهداف تعیین‌شده به واردات و توزیع کاغذ می‌پردازند.

معاون وزیر ارشاد درباره احتمال احتکار کاغذ موجود در دست واردکنندگان گفت: در صورتی که هر یک از واردکننده‌ها از تصمیمات کارگروه تبعیت نکنند وزارت ارشاد رابطه خود را با آنها قطع می‌کند.

کد خبر 373501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.