با ظهور امام زمان(عج‌) روح اخوت دینی  بر عالم سایه می‌افکند

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: با ظهور امام زمان عج الله عدالت اجتماعی به معنای واقعیت کلام تحقق پیدا می‌کند و روح اخوت دینی و برادری بر عالم سایه می‌افکند و ما وظیفه داریم بسترهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را برای تحقق تمدن جهان موعود فراهم سازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان میلاد باسعادت امام زمان عج الله اظهار کرد: وجود مقدس امام زمان عج الله آن قدر اهمیت دارد که وعده ظهور آن حضرت در تمام ادیان الهی آمده است.

وی افزود: موضوع ظهور یک اتفاق و حادثه نیست و نیاز به مقدمات بستر ظهور دارد و باید توجه شود که انسان نقش مهمی در تحقق این امر دارد.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه تمام ما وظیفه داریم  زمینه ظهور آن حضرت را به درستی فراهم سازیم افزود: ظهور یعنی حرکت و تلاش در جهت تحقق یک جامعه با شاخصه‌هایی که مورد انتظار و طلب است.

وی افزود: با ظهور امام زمان عج الله عدالت اجتماعی به  معنای واقعیت کلام تحقق پیدا می‌کند و روح اخوت دینی و برادری بر عالم سایه می‌افکند و ما وظیفه داریم بسترهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی را در تحقق تمدن جهان موعود فراهم کنیم زیرا انتظار یک واقعیت درونی و افضل اعمال است.

کرامتی گفت: "انتظار" بی تحرکی و سکوت کردن نیست بلکه عین حرکت و تلاش است و ما انسان‌ها در فراهم کردن زمینه ظهور  نقش آفرین هستیم و گام ما باید در جهت اراده حق تعالی باشد و قدم‌های ما باید در جهت ظهور باشد نه برخلاف ظهور باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری برخی جشن‌های میلاد امام زمان عج الله که مایه گناه باشد نارضایتی ایشان را همراه دارد گفت: هر تلاشی که در مسیر اعتلای اسلام و تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم باشد و رنگ الهی داشته باشد حرکت در جهت ظهور است.

امام جمعه گلپایگان تأکید کرد: جوانان نقش مهمی در زمینه ظهور  دارند و مقام معظم رهبری در بیانیه دوم انقلاب در جهت ظهور امام زمان عج الله خطاب به جوانان تأکید کردند که جوانان موثرترین گام‌ها را در زمینه تمدن ظهور می‌توانند بردارند.

وی گفت: هر تلاشی که در جهت براندازی بنیان‌های کفر و شرک و مبارزه با استکبار باشد حرکت در جهت ظهور است و جوانان در زمینه تحقق جهانی که سرشار از عدل و داد است و به دست امام زمان عج الله ایجاد می‌شود تلاش کنند.

کد خبر 373462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.