فروش تمامی بلیت‌های دیدار افتتاحیه جام جهانی فوتبال زنان در ۴۸ ساعت

انتخاب سرمربی گیتی پسند، سومی تیم تنیس‌روی میز مشترک ایران و هند و حذف مدعیان در لیگ قهرمانان اروپا از مهم‌ترین اخبار ورزشی استان، کشور و جهان در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته رویدادهای ورزشی مختلفی در سطح استان، کشور و جهان رخ داد که در زیر به برخی از مهم‌ترین این اخبار اشاره می‌شود.

مهم ترین رخدادهای ورزشی استان

* اسکیت‌بازان شهرستان نجف‌آباد همراه با تیم استان اصفهان به مربیگری فرزانه ایوبی، نایب رییس هیئت اسکیت شهرستان، احسان حبیب‌آبادی و آرش رستمیان مربیان اصفهان در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت فری‌استایل کشور اعزامی به رقابت‌های جهانی بارسلونا موفق به کسب سه مقام اول، دو مقام دوم و سه مقام سوم در بخش آقایان و بانوان شدند.

* علی حفیظی، داور فوتسال اصفهانی دیدار دوستانه بین تیم ملی امید ایران و روسیه را که -یکشنبه ۲۵ فروردین ماه- برگزارشد، قضاوت کرد.

* اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان واترپلو ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک با حضور ۱۸ بازیکن در استخر بین‌المللی مجموعه ورزشی شهید شیرودی پیگیری می‌شود که از اصفهان امیر دهداری در این اردو حضور خواهد داشت.

*امیرمحمد پرویزی و شادفر کرمی از اصفهان به همراه ۲۰ بازیکن دیگر در اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان که از امروز تا ۳۰ فروردین در شهرستان بابل باشگاه کلات برگزار می‌شود، شرکت دارند.

* شورای تأمین استان اصفهان قبل از بازی پرسپولیس و ذوب آهن اعلام کرده بود که جایگاه هواداران ذوب آهن تا ساعت ۱۷ نگه داشته شود و اگر تا آن زمان هوادارن سبزپوش اصفهانی به ورزشگاه نیامدند، این جایگاه در اختیار هواداران پرسپولیس قرار بگیرد؛ اما با توجه به دستور سعید فتاحی، رییس سازمان لیگ این جایگاه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به هوادارن پرسپولیس داده شد تا هزاران هوادار ذوب آهنی پشت درهای بسته ورزشگاه فولاشهر بمانند.

* در جلسه‌ای که  بین مدیران باشگاه گیتی‌پسند و حمید بی غم (سرمربی سابق تیم فوتسال مس سونگون ورزقان) برگزار شدف با تصمیم هیئت مدیره وی به‌عنوان سرمربی تیم  فوتسال گیتی‌پسند انتخاب شد و قرار است در لیگ برتر فوتسال سال ۹۸ این تیم را  همراهی کند.

بی غم سابقه حضور در این باشگاه را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به‌عنوان مربی در کارنامه دارد و در سال ۹۱ توانست به همراه این تیم قهرمان آسیا شوند و وی همچنین در سال ۹۶ به‌عنوان سرمربی با تیم مس سونگون قهرمان ایران و آسیا شود.

مهم ترین رخدادهای ورزشی ایران

* تیم ملی والیبال ساحلی ایران (ب)، (رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی) در دیدار رده‌بندی تور آسیایی سامیلا برابر نماینده ژاپن قرار گرفت که در پایان در دو ست متوالی با امتیازهای ۲۲ بر ۲۰ و ۲۱ بر ۱۳ حریف خود را شکست داد.

ساحلی‌بازان‌ ایران (ب) با شکست تیم ژاپن به مقام سوم تور آسیایی سامیلا دست یافتند و تیم (الف) ایران دیگر نماینده کشورمان به مقام پنجم مشترک این رقابت‌ها رسید.

* چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا و یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از فردا -شنبه ۳۱ فروردین ماه- در نینگبو چین آغاز می‌شود.

برهمین اساس نخستین گروه از کاروان تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان، شب گذشته -پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه- به محل برگزاری مسابقات اعزام شدند.  

محمدحسین برخواه (سرمربی)، علی اکبر خورشیدی‌فر (مربی)، میرمصطفی جوادی (دسته ۸۱ کیلوگرم)، علی میری و مسعود چترایی (دسته ۸۹ کیلوگرم) و سیدایوب موسوی (دسته ۹۶ کیلوگرم) در بخش مردان و مریم امرالله (مربی)،   پوپک بسامی (دسته ۵۵ کیلوگرم)، مریم زارع (دسته ۵۹ کیلوگرم)، ابریشم ارجمندخواه و الناز باجلانی (دسته ۶۴ کیلوگرم) و سیده الهام حسینی (دسته ۷۱ کیلوگرم) در بخش بانوان جز نخستین گروه از کاروان وزنه‌برداری کشورمان بودند.

* تیم مشترک ایران و هند با ترکیب امین احمدیان، رادین خیام، ریگان و شاهمانوش هندی با پیروزی مقابل تیم بلژیک موفق به حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات تنیس روی میز شدند و مدال خود را قطعی کردند.

این تیم برای حضور در فینال  به مصاف تیم مشترک ژاپن و نیوزلند رفت و متحمل شکست شد تا به مدال برنز برسد.

* تیم گروه بهمن از ایران با قطعی کردن عنوان دومی خود در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا برای نخستین‌بار ایران را در این رقابت‌ها صاحب مدال کرد.

* انتخابات مناطق آسیا جودو، جوجیتسو و کوراش بعدازظهر چهارشنبه -۲۸ فروردین ماه- در هتل رویال شهر فجیره برگزار شد.

در این انتخابات آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو، جوجیتسو و کشورمان موفق شد به عنوان نایب رییس منطقه آسیای مرکزی انتخاب شود.

* تیم بسکتبال شانفیل لبنان که اواخر سال گذشته حامد حدادی را به خدمت گرفته بود این بازیکن را از ترکیب خود کنار گذاشت.

شانفیل در دو بازی نخست مرحله نیمه‌نهایی مقابل الریاضی دو شکست را تجربه کرد و شانس زیادی برای صعود در فینال ندارد.

رسانه‌های لبنانی پس از این دو شکست نوشتند: حدادی از شانفیل جدا شده است.

* تیم منتخب دانشگاه آزاد در پایان نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که در ماکائو برگزار شد به چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز دست یافت و در مجموع نایب قهرمان شد.

برای تیم ایران در این رقابت‌ها بهنوش نجفی، محدثه آقایی، علی مسکینی و مهدی رحیمی‌نژاد مدال طلا گرفتند. آویشن باقری و علی‌اکبر دستجانی صاحب مدال نقره شدند و میعاد یاری مدال برنز را از آن خود کرد.

مهم‌ترین رخدادهای ورزشی دنیا

* در فاصله ۵۰ روزی که به جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۱۹ به میزبانی فرانسه باقی‌مانده تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار بلیت به فروش رفته است.

این مسابقات از ۷ ژوئن آغاز می‌شود که بلیت دیدار افتتاحیه به فروش رفت؛ بلیت تمامی‌ صندلی‌های این دیدار در مدت ۴۸ ساعت به فروش رسید.

* کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) مبلغ ۵۶۲ هزار دلار برای بازسازی و احیای کلیسای نوتردام کمک کرد تا این اطمینان حاصل شود که این کلیسا تا بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس ترمیم می‌شود.

توماس باخ، رییس IOC در نامه‌ای به تونی استانگیوت رییس کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۴ نوشت: هدف از کمک این است که بازسازی کلیسا تا بازی‌های ۲۰۲۴ به پایان برسد که این یک انگیزه برای ما خواهد بود.

* مسابقات یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که در نهایت تیم‌های لیورپول، بارسلونا، آژاکس و تاتنهام جواز حضور به نیمه‌نهایی را کسب کردند. منچستر سیتی، یونتوس، پرتو و منچستر یونایتد تیم‌های حذف شده یک چهارم نهایی بودند.

کد خبر 373456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.