به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، حسین امیری در جلسه آموزشی پرسنل اداره کل رفع تخلفات شهری شهرداری با موضوع کنترل خشم، اظهار کرد: ضمن اینکه بر رعایت قوانین تاکید میکنیم باید برای فردی که میخواهیم با او برخورد کنیم نیز ارزش قائل باشیم. این موضوع یک مسئله اساسی در مدیریت شهری است که لازم است همواره مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای شهرداری تکریم مردم است، ادامه داد: تمام پرسنل رفع تخلفات شهرداری به لحاظ مسئولیت اجتماعی که دارند لازم است این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند. شهرداری علاوه بر اینکه یک سازمان خدماتی ۲۴ ساعته است یک سازمان اجتماعی نیز محسوب میشود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تأثیر و کارکرد اجتماعی شهرداری افزود: اگر با نگاه فرهنگی و اجتماعی در رفع معضلات مردم ورود پیدا کنیم به نتایج خوبی دست پیدا میکنیم. بنابراین لازم است در برخورد با مردم و مقابله با تخلفات شهروندان خویشتندار باشیم.
امیری با بیان اینکه نباید تخلفات شهری در سطح شهر گسترش پیدا کند، افزود: کار تک تک پرسنل رفع تخلفات شهری ارزیابی میشود و کار خارج از چارچوب و ضوابط و مقررات به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
آموزش کنترل خشم، هوش اجتماعی و حقوق شهروندی
حسن محمدحسینی، مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: با برنامه ریزیهای انجام شده اولویت اداره کل رفع تخلفات شهری، آموزش در جنبههای مختلف اعم از آموزش پرسنل، شهروندان و آموزشهای عمومی و تخصصی است.
با بیان اینکه این آموزشها در چند بخش تقسیم شده است، افزود: آموزشهایی در سطح عموم برای پرسنل ترتیب داده شده است. همچنین حدود ۲۸ دوره آموزشی مانند کنترل خشم و هوش اجتماعی از سال قبل برای پرسنل آغاز شده و آموزشهای تخصصی نیز در رستههای مختلف مانند شهرسازی، قوانین سدمعبر و ... ارائه میشود.
وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی رضایت بیشتر مردم است، اضافه کرد: گاهی احساس میشود مردم به حقوق خود آگاه نیستند، از طریق کمیته حقوق شهروندی در زمینههای مختلف ورود کردهایم تا در مراکز مختلف آموزشهای لازم حقوق شهروندان در بخشهای مختلف به آنها ارائه شود.
اعمال قانون به هر قیمتی را صحیح نمیدانیم
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری گفت: آموزشهای مختلفی به صنوف داده میشود تا شهروندان نسبت به حقوق متقابل خود و شهرداری آگاه شوند زیرا اعتقاد داریم سرلوحه همه کارها موضوع آموزش است.
وی با بیان اینکه یک سری آموزش نیز به صورت غیرحضوری داده میشود، بیان داشت: برخی مردم به دلیل بی اطلاعی از قانون اطلاعی از تخلفات ندارند. به طور مثال فردی که حریم عمومی را رعایت نمیکند شاید نسبت به این موضوع آگاهی نداشته باشد که لازم است آگاهیهای مردم افزایش پیدا کند.
محمدحسینی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع و رضایت مردم برای ما بسیار مهم است و اعمال قانون به هر قیمتی را صحیح نمیدانیم و تأیید نمیکنیم. اگر فردی هم تخلفی را انجام میدهد باید صرفاً در چارچوب قانون با وی برخورد شود.
وی تصریح کرد: طبق هماهنگیهایی که قرار است با دادگستری نیز به عمل بیاید اساتیدی از دادگستری اصفهان آموزشهایی را در خصوص رعایت ضوابط و مقررات به پرسنل ارائه میدهند. زیرا آموزش دامنه وسیعی دارد و باید به صورت مرحله به مرحله این آموزشها را در دستور کار قرار دهیم.
نظر شما