آبگیری تالاب هورالعظیم/اسکان اضطراری ۱۲۳ هزار سیل‌زده در خوزستان

در بسته خبری امروز از امکانات ناکافی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر تا تردد ۲۹ هزار مسافر از پایانه مسافربری خلیج‌فارس و خسارت سیل به ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی شوش را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوب کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

اجرای طرح همبستگی و جهاد ملی برای حمایت از سیل‌زدگان در بندرعباس

هرمزگان: عزیزالله کناری، سرپرست فرمانداری بندرعباس، از اجرای طرح همبستگی ملی برای کمک و حمایت از سیل‌زدگان خبر داد و گفت: مساجد می‌توانند نقش پررنگی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشته باشند.

جزیره فارور هرمزگان به بزرگترین جزیره سیاحتی و گردشگری تبدیل می‌شود

هرمزگان: عباس سوزنچی، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور گفت: جزیره فارور را که خالی از سکنه بوده، به بزرگترین جزیره سیاحتی و گردشگری با ۸ هتل و باند فرودگاه تبدیل می‌کنیم.

تردد ۲۹ هزار مسافر از پایانه مسافربری خلیج‌فارس

هرمزگان: سعید حسینی‌پور، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: بعد از شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بازدید میدانی، با همکاری پلیس راهور از معابر پر خطر، ضمن بررسی روش‌های ایمن‌سازی، نسبت به اجرا و نصب تجهیزات ترافیکی اقدامات لازم صورت پذیرفت.

*******************************************************************************

طرح جامع خارگ، چشم براه تفاق‌نظر اعضای شورای شهر

بوشهر: مهدی بخشی، رییس شورای اسلامی خارگ گفت: مدت ٢٠ماه از عمر شورای پنجم می‌گذرد اما همچنان مشکلاتی مانند مصوب شدن طرح جامع و  ایاب و ذهاب کماکان پابرجاست که می‌طلبد همکارانم در شورای شهر تلاش جهادی در جهت حل مشکلات داشته باشند.

امکانات ناکافی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر

بوشهر: حسن شجاعی پور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: اگر چه تلاش‌های قابل تقدیری از طرف مجموعه شهرداری و پاکبانان برای تنظیف شهری انجام شده اما حجم امکانات سخت افزاری موجود جوابگو نیست.

سالانه ۳۵۰ هزار تُن گوجه فرنگی از مزارع «دیر» برداشت می‌شود

بوشهر: کریم علی‌حسنی، فرماندار شهرستان دیر گفت: شهرستان دیر به عنوان قطب گوجه فرنگی استان با دارا بودن هفت هزار و ۶۰۰هکتار اراضی کشاورزی، سالانه۳۵۰هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت می‌شود.

*********************************************************************************

۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم آبگیری شده است

خوزستان: محمد شریعتی، استاندار خوزستان گفت:۹۰ درصد از تالاب هورالعظیم آبگیری شده است و در تلاش هستیم تا آب را به سمت مخازن هورالعظیم هدایت کنیم.

خسارت سیل به ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی شوش

خوزستان: عدنان غزی، فرماندار شهرستان شوش گفت: میزان خسارت‌های سیل بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد متغیر است که برای بررسی تکمیلی و دقیق‌تر خسارات ناشی از سیلاب که واحدهای مسکونی، تجاری و دیگر تاسیسات را متاثر کرده به زمان بیش‌تری نیاز است.

اسکان اضطراری ۱۲۳ هزار سیل‌زده در خوزستان

خوزستان: علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: در سیلاب خوزستان تا امروز به ۳۰ هزار و ۵۲۶ خانوار شامل ۱۷۰ هزار و ۵۸۴ نفر امدادرسانی شد و ۱۲۳ هزار و ۶۵۲ نفر به ۹۰ اردوگاه اسکان اضطراری منتقل شدند.

کد خبر 373284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.