دو فلامینگوی بزرگ از یک رستوران کشف و ضبط شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر از کشف و ضبط دو فلامینگوی بزرگ در یکی از رستوران های شهرستان درچه خبر داد.

سعید یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا این باره اظهار کرد: در پی گزارش های دریافتی از شهروندان دوستدار محیط زیست مبنی بر خرید و فروش و نگهداری غیر مجاز چهار عدد فلامینگوی بزرگ در یکی از رستوران های سطح شهر درچه، ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست خمینی شهر با حکم قضایی به همراه ماموران نیروی انتظامی به محل مراجعه کردند و دو فلامینگوی بزرگ کشف و ضبط شد.

وی افزود: فرد متخلف نیز به استناد به مواد هفت، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۷ قانون شکار و صید و ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید و ماده هشت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی معرفی شده است.

سرپرست اداره محیط زیست خمینی شهر تصریح کرد: فلامینگو ها جزو پرندگان وحشی و تحت حمایت محیط زیست هستند و براساس قانون هر نوع خرید و فروش، عرضه و نگهداری، واردات و صادرات، تکثیر و پرورش آنها تابع مقررات و مستلزم تحصیل پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: همچنین فرد متخلف هیچ گونه تخصص و تجربه ای در زمینه نگهداری و نحوه تغذیه ی گونه های حیات وحش نداشته و زمینه بروز بیماری و آسیب دیدگی در پرندگان مکشوفه و مرگ دو فلامینگوی دیگر را فراهم ساخته است.

یوسف پور گفت: در نهایت با هماهنگی سرپرست اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، فلامینگوهای ضبط شده تا زمان رها سازی جهت تیمار و نگهداری به یکی از مراکز مورد اعتماد سازمان محیط زیست تحویل داده شدند.

کد خبر 373231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.