۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
کوره سبز آماده ذوبِ پرسپولیس

در نخستین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران، شاگردان برانکو باید در مقابل سبز پوشان ذوب آهن که آماده‌تر از همیشه هستند صف‌آرایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، هفته بیست و ششم این رقابت‌ها با دیدار شاگردان منصوریان در مقابل قرمزپوشان پایتخت از ساعت 18 روز چهارشنبه -28 فروردین ماه– درورزشگاه فولادشهر آغاز می‌شود. قضاوت این دیدار برعهده اشکان خورشیدی خواهد بود، رضا سخندان و محمد راهی نیز به عنوان کمک داور، رضا قیم به عنوان داور چهارم در این دیدار به خورشیدی کمک می‌کنند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که ذوب آهن با یک بازی کمتر و با 29 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و از طرفی دیگر پرسپولیس تهران با 54 امتیاز به عنوان اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر در صدر جدول قرار دارد. شاگردان پروفسور در بازی قبلی خود توانستند سایپا را در آزادی با نتیجه 3 بر دو شکست دهند و ذوب آهن نیز با یک ترکیب جوان توانست پیکان را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

در پنج بازی اخیری که این دو تیم رو در روی یکدیگر به میدان رفته‌اند سهم ذوب آهن دو برد و سهم پرسپولیس هم دو برد بوده است و یک بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. هر دو تیم در دقایق پایانی این دیدارها یکی از زهردارترین تیم‌های لیگ برتر بوده‌اند، در بازی فردا (چهارشنبه) باید دید در دقایق پایانی کدام تیم بر دیگری فشار می‌آورد.

جنگ گلرهای تیم ملی

یکی از جالب‌ترین تقابل‌ها در این بازی، رویارویی علیرضا بیرانوند با رشید مظاهری، گلر اصفهانی‌ها است.

پرسپولیس و ذوب آهن در شرایطی در بازی حساس خود روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که تقابل گلر ملی‌پوش پرسپولیس با جایگزینش، می‌تواند نقطه عطف این بازی باشد. هرگاه صحبت از جدایی بیرانوند از پرسپولیس به گوش می‌رسد،  نام محمد رشید مظاهری به عنوان اصلی‌ترین گزینه حضور در جمع سرخپوشان مطرح می‌شود.

پرسپولیس در آخرین بازی خود در فولادشهر با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد؛ در آن دیدار کی‌روس استنلی، مهاجم فعلی سپاهان که در آن فصل برای ذوب‌آهن اصفهان توپ می‌زد و میلاد فخرالدینی برای ذوب آهن موفق به گلزنی شدند، تک گل پرسپولیس را هم علی علیپور به ثمر رساند. حالا پرسپولیس این فرصت را دارد که در اصفهان شکست آخر خود را جبران کرده و از اصفهانی‌ها در خانه خودشان انتقام بگیرد.

آب نمک 7 ساله

آخرین برد پرسپولیس در فولادشهر برابر ذوب آهن به فروردین سال 90 بر می‌گردد، دیداری که پرسپولیس با سرمربیگری علی دایی موفق شد کام ذوب آهن مدعی آن روزها را در فولادشهر با یک پیروزی پرگل، تلخ کند تا پرسپولیس که در آن روزها شرایط اصلا خوبی نداشت با این بردِ قاطع روحیه از دست رفته خود را دوباره به دست آورد.

 پرسپولیس در آن دیدار از لیگ دهم، با گل‌های امیرحسین فشنگچی، وحید هاشمیان و محمد نوری موفق شد از سد ذوب آهن عبور کند، پیروزی که حالا حدود هشت سال از آن می گذرد و دیگر در اصفهان برای پرسپولیس تکرار نشد.

برای جلوگیری از تجمع هواداران در محل ورزشگاه فولادشهر هیچ بلیتی فروخته نمی‌شود و بلیت‌فروشی در مجموعه شفق ذوب آهن، ورزشگاه ملت اصفهان و ورزشگاه ایثار فولادشهر برای هواداران تیم ذوب آهن و سالن آمفی تئاتر امام رضا (ع) فولادشهر برای هواداران پرسپولیس در نظر گرفته شده است.

بلیت فروشی صرفاً روز چهارشنبه –28 فروردین ماه- از ساعت 12 آغاز می‌شود و درب‌های ورزشگاه فولادشهر هم از ساعت ۱۴ به روی هواداران باز است.

کد خبر 373161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.