کمک یک میلیارد تومانی به مسکن مددجویان نجف‌آباد

نجف‌آباد- رییس کمیته امداد شهرستان نجف آباد گفت: به دنبال اختصاص اعتبار دو میلیارد تومانی رییس کمیته امداد کشور برای خانواده‌های تحت پوشش شهرستان، نزدیک به یک میلیارد تومان برای خرید، تجهیز یا تعمیر مسکن مددجویان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف‌آباد، فریدون ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رییس کمیته امداد کشور به نجف‌آباد در بهمن ماه سال ۹۶ اظهار کرد: از دو میلیارد تومانی که به کمیته امداد این شهرستان اختصاص یافت یک میلیارد تومان برای خرید، تجهیز یا تعمیر مسکن مددجویان و یک میلیارد نیز صرف تامین جهیزیه، لوازم منزل و هزینه‌های تحصیل دانشجویان تحت پوشش شد که در این میان تامین جهیزیه با ۵۶۰ میلیون تومان بیشترین سهم از این اعتبار را داشته است.

وی از خرید ۴۰ واحد از مجموعه منازل احداث شده در مسکن مهر فولادشهر خبرداد و اضافه کرد: به دلیل نبود ظرفیت خالی در مرکز شهرستان در فولادشهر این مسکن‌ها خریداری و برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شد و بقیه مبلغ را نیز خود مددجویان تامین کرده‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نجف آباد از ادامه پیگیری‌ها برای خرید یکصد تا ۳۰۰ واحد مسکن مهر بدون مشتری در سطح استان با هدف واگذاری به خانواده‌های تحت پوشش خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق سیاست کمیته امداد، ۱۰درصد از منابع درآمدی هر شهرستان به تعامل و همکاری با خیریه‌ها اختصاص پیدا می‌کند که در همین راستا طی سال گذشته ۱۰ باب منزل مسکونی با همکاری مشترک کمیته امداد و خیریه‌ها برای افراد نیازمند تامین شده است.

وی عنوان کرد: با تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان از کمک دو میلیارد تومانی رییس کمیته امداد کشور، اقداماتی مانند کمک به احداث حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه در سطح ۲۰۰ منزل مددجویان روستایی و شهری انجام گرفته است.

وی با اشاره به امکان استفاده مددجویان کمیته از امتیاز رایگان انشعاب‌های مختلف برای یک‌بار گفت: در حال حاضر ۳۰۰ خانواده تحت پوشش شهرستان در منازل اجاره‌ای زندگی می‌کنند که ماهیانه بین یکصد تا ۳۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه اجاره به آن‌ها پرداخت می‌شود و برای تامین ودیعه مسکن نیز امکان پرداخت وام قرض‌الحسنه به مبلغ پنج تا ۱۵ میلیون تومان فراهم شده است.

کد خبر 373016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.