مرتضایی‌نژاد: مشکلی برای آبیاری فضای سبز اصفهان در تابستان نداریم

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ۴۰ درصد آب فضای سبز شهر با تصفیه پساب تامین خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به اینکه فضای سبز شهر اصفهان در ماه های فروردین و اردیبهشت از طریق بارش ها تغذیه می شود، اظهار کرد: اتفاق خوبی که امسال در حوزه فضای سبز افتاد، جاری شدن رودخانه زاینده رود و آبیاری درختان در اطراف مادی شهر اصفهان به وسیله آب مادی ها بود. در این شرایط درختانی که ۱۰ متر هم با مادی ها فاصله داشت، آبیاری شد.

وی ادامه داد: بارش های اخیر سبب پر شدن ظرفیت چاه های حریمی شد و چاه هایی که سال های اخیر در اثر کم آبی خشک شده بود نیز سیراب شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در فصل گرما مشکلی در آبیاری فضای سبز شهر اصفهان در تابستان جاری نخواهیم داشت، تصریح کرد: آبرسانی به درختان فضای سبز شهر اصفهان در سال گذشته از طریق تانکر صورت گرفت اما امسال نیازی به این کار نخواهیم داشت.

تامین آب بخشی از فضای سبز با پساب

مرتضایی نژاد گفت: با وجود ذخایر خوب آب چاه های شهر و نیز جاری بودن زاینده رود تا نیمه خردادماه، بخشی از آب مورد نیاز فضای سبز اصفهان قطعا از طریق تصفیه پساب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده کامل از چاه های شهر که ذخایر استراتژیک به شمار می رود یک اشتباه به لحاظ علمی است، افزود: اگرچه همه چاه های ما پر شده است اما حاضر به استفاده صدرصدی از این ذخایر نیستیم و روش های علمی را جایگزین خواهیم کرد. بر اساس برنامه ریزی ها ۴۰ درصد آب مورد نیاز فضای سبز توسط پساب تصفیه شده، تامین می شود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: این اقدام در شهرداری اصفهان از سال ۹۷ آغاز شد و امسال هم در کنار تقویت تصفیه خانه پساب شمال شهر که سال گذشته به بهره برداری رسید، کار ساخت تصفیه خانه جنوب شهر را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه ها به روش BOO و BOT در اصفهان ساخته می شود و شهرداری اصفهان در زمینه انتقال آب به فضای سبز اقدام خواهد کرد، افزود: سال گذشته در این زمینه حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد و هم اکنون در حال تامین زیرساخت های برق و لوله گذاری تصفیه خانه جنوب هستیم.

مرتضایی نژاد اظهار کرد: تصفیه خانه پساب جنوب شهر اصفهان آب مورد نیاز فضای سبز مناطق ۴، ۶ و ناژوان را تامین خواهد کرد. پیش بینی می کنیم این طرح در تابستان سال جاری آماده بهره برداری شود.

کد خبر 372890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.