۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹
نیمکت منتظر

دوران پسا کی‌روش در حال طولانی شدن است و باید مسئولان فکر اساسی برای خاتمه دادن به این دوران حساس کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وقتی کی‌روش از تیم ملی ایران جدا شد و روی نیمکت کلمبیا نشست، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که فرآیند انتخاب جانشین او تا این اندازه طول بکشد. گزینه‌ها یکی پس از دیگری در رسانه‌ها در صف ایستادند اما نه خبری و نه شایعه‌ای از توافق، به گوش کسی نرسید. تنها اتفاقی که تا امروز رخ داده، امیدواری برای یک انتخاب جذاب است و البته وعده‌هایی که مدیران فدراسیون فوتبال می‌دهند.

در شرایطی که با جدایی کارلوس کی‌روش بعد از ناکامی در جام ملت‌های آسیا، نیمکت رهبری تیم ملی فوتبال ایران هنوز سرمربی خود را نشناخته است، تا با این وضعیت دو فیفادی این ماه میلادی بدون انجام بازی برای ایران سپری شود تیم ملی بدون سرمربی پرتغالی خود نیز با صعود در رنکینگ و با یک پله صعود در جایگاه ۲۲، بالاتر از سنگال و بعد از پرو قرار گرفت. با هزار و ۵۱۶ امتیاز و بدون تغییر امتیاز نسبت به ماه قبل ایران با این صعود روبه‌رو شد.

مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال چند روز گذشته طی صحبتی که با برخی رسانه‌ها داشته است درباره زمان انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: سرمربی تیم ملی حتما برای بازی سوریه و کره انتخاب می‌شود،  اسامی را من از رسانه‌ها می‌شنوم.

حالا باز هم نزدیکان فدراسیون فوتبال مدعی‌اند که در این مدت فقط با یک مربی که آن هم کسی نیست جز "هروه رنار" مذاکره شده است.  سرمربی موفق تیم ملی مراکش که در سال‌های اخیر موفقیت‌های بزرگی را در فوتبال آفریقا به‌دست آورده و به مهم‌ترین مربی فنی این قاره تبدیل شده است.

هروه رنار که این روزها لیون در فرانسه را هم خواهان خود می‌بیند، بعد از انتخاب برت فان‌مارویک، به عنوان سرمربی تیم ملی امارات،  ایران را به تنهایی خواهان خود می‌بیند.

یکی از بازیکنان مشهور تیم ملی مراکش در گفت‌وگویی مدعی شد که هروه رنار با فدراسیون فوتبال ایران مذاکره کرده و احتمالا به توافق هم می‌رسد؛  دستمزد رنار در مراکش حدود ۸۰۰ هزار یورو است. شنیده‌ها حاکی از آن است رنار مثل کی‌روش شرط گذاشته که در صورت هدایت تیم ملی ایران، مالیاتی پرداخت نمی‌کند. به این‌ها چند صد هزار یورو دستمزد بیشتر را هم اضافه کنید تا بدانید این مربی فرانسوی هم علاقه‌مند به حضور روی نیمکت ایران است.

خوشتیپ‌ترین مربی جام جهانی ۲۰۱۸ گزینه جایگزین کی‌روش

در حال حاضر رنار تنها گزینه و جدی‌ترین نامی است که کنار نام تیم ملی ایران وجود دارد. سرمربی فعلی مراکش که امیدوار است پس از قهرمانی با این تیم در جام ملت‌های آفریقا، قاره‌ سیاه را ترک کند و روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند. اتفاقی که مدیران فدراسیون فوتبال امیدوار به وقوع آن در اوائل تابستان هستند.

کد خبر 372866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.